رصد ۳ ساله سربازان برای ایجاد اشتغال پایدار

رصد ۳ ساله سربازان برای ایجاد اشتغال پایدار

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سردار موسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح عصر امروز در پنجمین سفر استانی از ششمین مرحله بازدید قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه که به‌منظور بررسی و ارزیابی اقدامات صورت‌گرفته در این راستا توسط نیروهای مسلح استان، ادارات و نهادهای ذی‌ربط و شناسایی مشکلات و ارائه راهکارهای لازم به میزبانی سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان برگزار شد، به فرمایشات و تأکید رهبری در زمینه مهارت‌آموزی و تربیت و توانمندسازی سربازان اشاره کرد.

وی گفت: ازجمله اهداف شکل‌گیری این قرارگاه به‌صورت مرکزی و مشابه آن در رده‌های نیروهای مسلح استان‌ها، مهارت‌آموزی و توانمندسازی کارکنان وظیفه به کمک آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و در مرحله بعد کمک به اشتغال جوانان این کشور است.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح افزود: تحقق این اهداف، دستاوردهای مهمی را به دنبال دارد که ازجمله آن می‌توان به بالا بردن شأن و منزلت سرباز و سربازی در جامعه و ایجاد نشاط و شادابی و امید بین جوانان اشاره کرد.

کمالی اظهار کرد: آموزش‌های سربازان شامل مهارت‌های تخصصی و عمومی است که مهارت‌های تخصصی مطابق با بازار کار مدنظر قرارگاه‌های مهارت‌آموزی قرار گرفته و بسترساز ورود سایر دستگاه‌های متولی اشتغال برای جذب نیروی انسانی است و مهارت‌های عمومی شامل سبک زندگی، کسب‌وکار، سواد مالی و حقوقی، سواد رسانه‌ای و امداد و نجات می‌شود.

وی بیان کرد: سربازان را تا سه سال مورد رصد قرار می‌دهیم و هدایت و تسهیل‌گری می‌کنیم تا با توجه به آموزش‌های مهارتی فراگرفته شده به اشتغال پایدار برسند و بنا داریم به‌جایی برسیم که هیچ سربازی بدون مهارت و توانمندی ترخیص نشود.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نهادینه‌سازی مهارت‌آموزی برای سربازان رویکرد مهم این قرارگاه است و در این راستا هم دستگاه‌های متولی و هم رسانه‌ها باید کمک کنند.

کمالی هدف از حضور در استان سمنان را هم‌افزایی ارگان‌ها و سایر دستگاه‌های مسؤول، تبلیغ و ترویج مهارت‌آموزی به‌عنوان یک مأموریت مهم برای همه نهادها و دستگاه‌های ذی‌ربط و ارزیابی وضع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه در نیروهای مسلح این استان اعلام کرد.

پایان پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس