معرفی بهترین چسب، رنگ، روغن و بتونه چوب

چسب و روغن چوب؛ از کاربردی‌ترین مواد مورد استفاده در صنایع چوبی هستند
چسب و روغن چوب از اساسی‌ترین مواد مصرفی صنایع چوب هستند
برای تولید محصولات چوبی علاوه بر دستگاه‌های مختلف وجود موادی مانند چسب و روغن چوب نیز ضروری است. بنابر گزارش "دستی بر ایران"، سایت "چوبینر"، ضمن معرفی این مواد مصرفی از ترکیب و کارایی آن توضیحاتی را ارائه می‌دهد.

چوب یکی از منابع طبیعی تجدید پذیر است که برای تولید محصولات کوچک و بزرگ متنوعی مثل مبل، سرویس خواب، ظروف چوبی، لوازم دکوری، ساختمان و کلبه سازی به کار می‌رود. برای تولید محصولات چوبی علاوه بر ابزارآلات و ماشین آلات و حتی یراق آلات ریز و درشت مختلف همچون پیچ، لولا، پایه و… باید از مواد مصرفی و مهمی مثل چسب چوب، رنگ و روغن، واکس و بتونه چوب استفاده شود که مراحل تولید محصولات به خوبی صورت گیرد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات کامل تری در رابطه با چسب چوب مرغوب، بتونه و روغن چوب با کیفیت در اختیارتان قرار دهیم.

مواد مصرفی صنایع چوب

مواد مصرفی به موادی گفته می‌شود که در بازه زمانی نامشخصی و طبق حجم تولید مصرف می‌شوند و باید مجددا خریداری شوند و معمولا این بازه زمانی کوتاه می‌باشد. موادی مثل روغن چوب، پوشش دهنده هایی مثل واکس چوب، چسب چوب و بتونه چوب جزو مواد مصرفی صنعت چوب محسوب می‌شوند که در ادامه به معرفی این مواد خواهیم پرداخت.

چسب چوب

چسب یکی از مهم ترین مواد مصرفی برای ایجاد اتصال بین قطعات چوبی است. چسب در مدل های مختلفی مثل قطره ای، یک دو سه، چوب و… تولید می‌شود که برای اتصال قطعات چوبی به کار می‌روند اما در این بین بهترین گزینه برای تولید محصولات چوبی چسب چوب مرغوب است. چسب چوب در وزن های مختلفی تولید می‌شود و علاوه بر استفاده در صنعت چوب و مبلمان سازی مورد مناسبی برای گچ بری، گل سازی و… نیز می‌باشد.

برای کسب نتیجه بهتر باید قبل از شروع و پخش کردن چسب محل مورد نظر را تمیز کنید سپس با کمک فرچه یا کاردک چسب را روی سطح کار پخش نمایید و به مدت 20 با پیچ دستی دو قطعه را تحت فشار و پرس قرار دهید.

روغن چوب

با توجه به این که چوب یکی از متریال های طبیعی برای تولید محصولات مختلف است در برابر رطوبت، دما، گرد و غبار و آب حساس می‌باشد بدون شک باید پوشش دهنده هایی برای محافظت از سطح چوب استفاده شود که محصولات دچار آسیب دیدگی هایی مثل پوسیدگی، ترک و… نشوند. روغن چوب یکی از مواد پوشش دهنده و محافظت کننده است که در مراحل پایانی کار بر روی سطح محصول چوبی اعمال می‌شود تا محصول در برابر رطوبت و گرد و غبار محفوظ شود.

روغن چوب معمولا به صورت گیاهی و ارگانیک تولید می‌شود تا در صورت پوشش دهی ظروف، اسباب بازی و سایر لوازمی که با سلامت افراد مرتبط هستند هیچ گونه ضرر و زیانی بر جای نگذارند. روغن چوب معمولا از بزرک، روغن زیتون، موم عسل و… و در مواردی به صورت رنگی نیز تولید می‌شود که علاوه بر پوشش دهی کار رنگ آمیزی محصولات را نیز به عهده داشته باشد.

روغن چوب نوعی پوشش‌دهنده برای لوازم چوبی است
از روغن چوب برای پوشش سطح استفاده می‌کنند

بتونه چوب

چوب به دلیل طبیعی بودن در حالت عادی و حتی پس از پرداخت و ستباده خوردن دارای ترک و گره های متعددی است. گاهی برای تولید محصولات لازم است که گره و ترک های بافت چوب پوشش دهی و برطرف شوند. برای حل ای مشکل باید از بتونه چوب استفاده کرد که ترکیبی از مل، سیریش، خاک اره چسب چوب و آب می باشد. بتونه در رنگ بندی های مختلف بر مینای رنگ چوب درختان مثا فندقی، گردویی، شکلاتی و… تولید می‌شود که با توجه به رنگ چوب بتوانید بتونه مورد نیازتان را تهیه کنید. معمولا بهترین زمان استفاده از بتونه چوب بعد از پرداخت سطح کار است.

بتونه شیارها و ترک‌های چوب را پوشش می‌دهد
از بتونه برای برطرف کرده گره‌ها و ایرادهای ظاهری استفاده می‌شود

واکس چوب

یک نمونه دیگر از پوشش دهنده ها برای تولید محصولات چوبی واکس چوب است. واکس چوب به صورت نیمه جامد تولید می‌شود و معمولا به صورت بی رنگ و یا در رنگ بندی های متنوع تولید می‌شود که براساس رنگ چوب بتوانید واکس مورد نظرتان را تهیه کنید. روش کار با واکس چوب بسیار ساده است و به راحتی با کمک پارچه های بدون پرز یا اسفنج می‌توانید واکس چوب را روی سطح کار اعمال کنید تا محصول چوبی در برابر رطوبت و آب محافظت شود.

قیمت چسب چوب

با توجه به این که چسب چوب در وزن های مختلف و کیفیت های متفاوت تولید می‌شود از لحاظ قیمت نیز با یکدیگر اختلافاتی دارند لذا برای اطلاع از قیمت مناسب و به صرفه چسب چوب می‌تونید به وبسایت چوبینر مراجعه کنید یا با شماره تلفنهای زیر تماس بگیرید.

choobiner.ir

09021235626

منبع: دستی بر ایران

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.