عشایر استان فارس ظرفیتی مناسب برای تولید آثار فاخر در رسانه ملی

عشایر استان فارس ظرفیتی مناسب برای تولید آثار فاخر در رسانه ملی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، احمد پهلوانیان افزود: همگرایی و وحدت اقوام و عشایر ضامن امنیت نرم در کنار امنیت سخت است و ما در استان فارس با نشان دادن این رنگین کمان می توانیم امنیت، وحدت و پیکره واحد اعتقادی و سیاسی نظام را نشان دهیم.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود: این سوگواره بنام اباعبدالله است و همانطور که امام حسین علیه السلام محور وحدت همه آزادگان جهان است در این سوگواره هم شعرای اهل سنت در کنار اهل تشیع همه با هم در کنار یکدیگر سوگوار و عزاداری سالار شهیدان اند.

وی اضافه کرد: این سوگواره در ساختار شعر است و شعر قالبی ماندگار و گیراست و مردم ایران با شعر ارتباط حسی خوبی دارند و استان فارس دیار حافظ و سعدی است و شعر خیز و شعر پرور است.

مدیرکل صداوسیمای فارس تاکید کرد: برگزاری سوگواره عاشورایی اقوام و عشایر در حوزه تعظیم شعائر، حرکت ادبی بزرگ، ظریف اندیشانه و قابل تحسین است و صداوسیمای فارس در قبل، حین و بعد از برگزاری این سوگواره پای کار خواهد بود.

پهلوانیان با بیان اینکه از ابتدای سال 1402 تاکنون بیش از 80 برنامه در حوزه سیما و بیش از 400 برنامه در حوزه صدا ویژه اقوام و عشایر در شبکه فارس تولید و پخش شده است افزود: مستندهای شهید جاوید، دبیرستان عشایری شهید بهشتی، روستای شهید آباد؛ مجموعه مستند ایلیاتی و مجموعه مستند رنگواره های کهن بعنوان نخستین مستند فاخر اقوام استان فارس در شبکه فارس در حال تولید است.

مدیرکل صداوسیمای فارس افزود : هدف ما در ساخت این مستندها نشان دادن ظرفیت ها و مشکلات در کنار یکدیگر است.

احمدپهلوانیان از جانگیر خان قشقایی بعنوان الگویی کم نظیر از انسان سازی و تربیت شاگرد یاد کرد و گفت: صداوسیمای فارس به دنبال تولید مجموعه مستند فاخر در خصوص این شخصیت بزرگ است.

دبیر ستاد سوگواره عاشورایی اقوام و عشایر هم گفت: تاکنون دوازده دوره این سوگواره برگزار شده است و سیزدهمین دوره سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر 25 مردادماه در شهر شیراز برگزار خواهد شد.

قربانی کشکولی افزود: باوجود علاقه مندی و پای کار بودن برخی از استانها برای برگزاری سوگواره در استان خود اما هدف و تلاش ما همواره برگزاری این سوگواره در استان فارس است.

وی ابراز امیدواری کرد با همکاری صداوسیمای فارس سیزدهمین سوگواره ملی شعر عاشورایی اقوام و عشایر در شیراز باشکوه هر چه تمامتر برگزار شود.

پایان پیام/خ

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.