سامسونگ از تلویزیون‌های جدید سال 2024 خود رونمایی کرد

شرکت سامسونگ پیش از برگزاری نمایشگاه CES 2024 از سری جدید تلویزیون‌های خود برای سال 2024 رونمایی کرد. این تلویزیون‌ها شامل مدل‌های Neo QLED، QLED (مینی LED)، اولد و میکرو LED هستند.

به گفته برند کره‌ای، سری جدید محصولات علاوه بر بهبود کیفیت صدا و تصویر به لطف بهره‌گیری از ابزار Samsung Knox امکانات مبتنی بر هوش مصنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. این محصولات بر مقوله بهبود سبک زندگی کاربران به شکلی ویژه تمرکز دارند.

در وهله نخست، جدیدترین تلویزیون Neo QLED 8K سامسونگ از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده تلویزیونی کمپانی تا به امروز با نام NQ8 AI Gen3 بهره می‌گیرد. سرعت NPU این تراشه در مقایسه با نسل قبلی 2 برابر شده و تعداد شبکه‌های عصبی نیز از 64 به 512 عدد افزایش پیدا کرده است. این تلویزیون قادر به نمایش محتوا با بیش‌ترین حد جزئیات است.

سری Neo QLED سامسونگ با هدف بهبود کیفیت تصویر از مجموعه‌ای از ویژگی‌های جالب بهره‌مند شده است. مشخصه 8K AI Upscaling Pro از توانایی پردازنده NQ8 AI Gen3 جهت بهبود فرآیند ارتقاء مقیاس به 8K بهره گرفته و امکان شفافیت محتوا با رزولوشن پایین را فراهم می‌کند.

ویژگی AI Motion Enhancer Pro به حل مشکلات رایج صحنه‌های ورزشی مانند اعوجاج توپ می‌پردازد. این ویژگی، نوع فعالیت ورزشی را به‌طور خودکار شناسایی نموده و به منظور اعمال مدل صحیح تشخیص توپ از تکنیک یادگیری عمیق استفاده می‌کند.

مشخصه Real Depth Enhancer Pro به منظور کنترل دقیق مینی LEDها از هوش مصنوعی کمک گرفته و جزئیات را به صحنه‌های دارای حرکات سریع اضافه می‌کند. در نتیجه تصاویر واقعی‌تر و سه‌بعدی به‌نظر خواهند رسید.

قابلیت‌های Neo QLED 8K با کیفیت صدای بی‌عیب و نقص و فناوری‌های Q-Symphony 2024 و Active Voice Amplifier Pro تکمیل می‌شود. فناوری نخست به کاربران امکان می‌دهد تا چندین اسپیکر بی‌سیم و ساندبار را به تلویزیون یا پروژکتور متصل نموده و از صدای کاملا همگام بهره‌مند شوند. در واقع این فناوری موجب همگام‌سازی کامل تلویزیون با اسپیکرهای بی‌سیم و ساندبارها خواهد شد.

فناوری Active Voice Amplifier Pro در واقع تقویت‌کننده گفتگو مبتنی بر هوش مصنوعی به‌شمار رفته و به منظور بهبود چشمگیر گفتگوها و صداهای روی صفحه از فناوری انحصاری یادگیری عمیق استفاده می‌کند. در نتیجه تفکیک صداها از یکدیگر به بهترین نحو انجام خواهد شد.

نوشته سامسونگ از تلویزیون‌های جدید سال 2024 خود رونمایی کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.