پرداخت ۶۸ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به مددجویان کاشانی

پرداخت  ۶۸ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی به مددجویان کاشانی

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، ام‌البنین متقی‌نژاد معاون مدیر کل و رییس اداره بهزیستی کاشان در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت: ۴۵۴ مورد تسهیلات به مبلغ ۳۹ میلیارد تومان در حوزه معلویت‌ها، ۱۳۶ مورد به مبلغ بیش از ۱۱ میلیارد تومان در امور اجتماعی و ۱۴۲ مورد به مبلغ بیش از ۱۶ میلیارد تومان به معتادان بهبود یافته پرداخت شد.

وی با اشاره به اعطای ۱۸۷ میلیون تومان کمک نقدی بهزیستی کاشان به مددجویان تصریح کرد: این اداره بیش از ۱۱۳ میلیون تومان کمک نقدی، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان کمک‌هزینه خدماتی بخش دولتی، حدود یک میلیارد تومان کمک هزینه نقدی بخش خصوصی، حدود ۸۰۰ میلیون تومان مشارکت غیرنقدی و ۱۹ میلیون تومان مشارکت خدماتی داشته است.

متقی‌نژاد با اشاره به فعالیت واحد توان‌بخشی و ارائه خدمات به معلولان در پنج واحد شبانه‌روزی با ۴۴۲ نفر مددجو بیان کرد: به ازای هر مددجوی با سرپرست در این مراکز ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و مددجوی بدون سرپرست ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان اعتبار تخصیص داده شده است، بخش قابل توجهی از هزینه معلولان از سوی خیران تامین می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان با اشاره به حضور ۴۲۰ مددجو در مراکز روزانه گفت: ۱۰۰ نفر از مددجویان اعصاب و روان از خدمات در منزل بهره‌مند و در مراکز به صورت رایگان ویزیت می‌شوند.

وی با اشاره به ۹۸ خانواده ۲ قلو و ۲۵ خانواده سه قلوی زیر پوشش بهزیستی شهرستان کاشان افزود: یک خانواده چهار قلوی زیر پوشش بهزیستی کاشان با کمک خیران صاحب یک واحد آپارتمان شد.

متقی‌نژاد با بیان اینکه ۲ هزار و ۶۶۰ نفر کمک هزینه نگهداری مددجو در منزل دریافت می‌کنند، تصریح کرد: ماهانه بیش از ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کمک هزینه نگهداری در منزل توسط بهزیستی شهرستان کاشان پرداخت می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان همچنین از ۲۵ مورد کمک هزینه کاشت حلزون در این شهرستان خبر داد و گفت: بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه اورتز(وسایل کمک پزشکی مانند عینک و سمعک) و پروتز(اندام مصنوعی مانند دست و دندان مصنوعی) در شهرستان کاشان پرداخت شده است.

وی با اشاره به پوشش ۶۴۵ نفر بانوی سرپرست خانوار افزود: در مجموع جمعیت این نوع خانواده‌ها به یک هزار و ۷۵۱ نفر می‌رسد.

متقی‌نژاد با اشاره به خدمات اورژانس اجتماعی در کاشان عنوان کرد: اورژانس اجتماعی این شهرستان یک هزار و ۱۹۶ مورد خدمت ارائه کرده که بیشترین خدمت به خانواده‌های نیازمند ارائه شده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان کاشان شمار دانشجویان معلول زیر پوشش این بهزیستی را ۵۰ نفر اعلام کرد.

پایان پیام/۶۳۰۲۵/ع

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.