لزوم توجه به حفاظت از داده کاربران در هوش مصنوعی حوزه سلامت

به گزارش خبرنگار سیتنا، دکتر سید مهدی حاتمیان، مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در اولین کنگره ملی هیبریدی؛ کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه مدیریت سلامت، دارو و بیمه، اظهار کرد: در حال حاضر در فاز اول هوشمندسازی و تحول دیجیتال و در حوزه شبکه پرداخت به بلوغ خوبی در کشور رسیده ایم و امیدواریم که وارد فاز اقتصاد بیولوژیک شویم تا در همین راستا به ویرایش ژن ها و میکرو ربات های هوشمند بپردازیم.

وی، ادامه داد: هوش مصنوعی علاوه بر آنکه در پلتفرم ها به عنوان فناوری استفاده می شود، در حوزه سلامت نیز مطرح است که در این بخش، حفاظت از داده کاربران بسیار حائز اهمیت است.

حاتمیان، افزود: قانونگذاری و توجه خوبی در کشور نسبت به حوزه هوش مصنوعی وجود دارد و سند هوش مصنوعی نیز در همین جهت تدوین شد.

لزوم توجه به حفاظت از داده کاربران در هوش مصنوعی حوزه سلامت

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: ما برای اینکه برنامه ریزی صحیحی در حوزه هوشمندسازی داشته باشیم، باید بحث اکوسیستم یکپارچه دیجیتال از جمله حوزه سلامت، بهداشت و بیمه را دنبال کنیم.

وی، اضافه کرد: یکی از چالش های اصلی سلامت هوشمند، موضوع برق پایدار و تاب آور است، چراکه با جان انسانها سرو کار دارد.

مدیرکل دفتر بررسی های اقتصادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اشاره کرد: اساس برنامه هفتم، توسعه زیست بوم هوشمند بخش فاوا است که موضوع سلامت الکترونیک در آن قید شده است؛ آن چیزی که به گسترش سلامت دیجیتال کمک می کند، تعامل با دنیا است و باید در این راستا به صورت مداوم توسعه پایدار را دنبال کنیم.

لزوم توجه به حفاظت از داده کاربران در هوش مصنوعی حوزه سلامت

حاتمیان، خاطرنشان کرد: انشالله شبکه سرعت بیشتری خواهد گرفت و به سمت نسل پنجم حرکت خواهیم کرد؛ در نهایت محصولات ما باید در حوزه سلامت با کیفیت باشند و قابلیت صادرات داشته باشند و از بستر اینترنت نیز باید در این مسیر استفاده کنیم‌.

وی، تاکید کرد: از لحاظ حوزه آی سی تی، فیبرنوری را به درب بیمارستان ها خواهیم رساند؛ همچنین اینترنت پرسرعت را در اختیار حوزه سلامت قرار خواهیم داد.

لزوم توجه به حفاظت از داده کاربران در هوش مصنوعی حوزه سلامت

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.