فقط نام سهراب مرادی در جدول رکوردداران وزنه برداری باقی مانده است

به گزارش طرفداری، به جز محمود نامجو و محمد نصیری، مردان دیگری مثل حسین توکلی، حسین رضازاده، بهداد سلیمی، کیانوش رستمی و سهراب مرادی نام خود را بین بهترین های رکوردی وزنه برداری جهان ثبت کرده بودند.

در حال حاضر تمام رکوردهای ایران پاک شده است. دیگر نام کیانوش رستمی و حسین رضازاده و بهداد سلیمی که تا همین اواخر در فهرست رکوردداران وجود داشت، در این فهرست نیست. تنها کسی که هنوز نامش در بین بهترین رکوردداران وزنه برداری دنیا قرار دارد همین مرد بزرگ یعنی سهراب مرادی است که امروز 35 ساله است و مدتی قبل از دنیای وزنه برداری خداحافظی کرد.

سهراب در وزن 96 کیلو با 186 کیلو در یک ضرب و 416 کیلو در مجموع، رکورددار جهان است اما تیان تایو مرد بزرگ وزنه برداری کشور چین، امروز در دو ضرب رکورددار جهان شده است و رکورد این ماده را از سهراب مرادی گرفته است. به هر حال نام سهراب مرادی امروز به عنوان تنها رکورددار ایرانی در فهرست جدول رکوردداران وزنه برداری جهان هنوز می درخشد.

سهراب مرادی از بهترین وزنه برداران ایران بوده است که 2 بار در مسابقات جهانی و یک بار در مسابقات المپیک با قدرت و اعتبار، مدال طلا را برای کشورمان به ارمغان آورده و همراه نامجو، نصیری، رضازاده، سلیمی و رستمی یکی از شش قهرمان بزرگ تاریخ وزنه برداری ایران محسوب می شود.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.