سنگ تمام ویژه پیشکسوت سرخابی ها برای تیم امیر قلعه نویی

سعید عزیزیان پیشکسوت سرخابی ها درباره این تیم صحبت کرد

سعید عزیزیان پیشکسوت سرخابی ها گفت : قهرمانی در جام ملت‌ها کار سختی است، اما تیم ملی قرعه خوبی تا فینال دارد و اگر بتواند در مرحله یک‌چهارم نهایی کره‌جنوبی را شکست بدهد به فینال خواهد رسید و قهرمان خواهد شد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سعید عزیزیان پیشکسوت سرخابی ها در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی فوتبال ایران شانس قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد یا نه، اظهار داشت:

سال‌های زیادی است که تیم ملی ایران در آسیا قهرمان نشده است، همه فوتبالدوستان قهرمانی می‌خواهند و مقام دیگری آن‌ها را راضی نمی‌کند. تیم ملی فوتبال ایران شایستگی قهرمانی در جام ملت‌ها را دارد، چون بازیکنان باتجربه و لژیونر در این تیم حضور دارند و می‌توانند در قطر کارشان را با موفقیت تمام کنند.

وی افزود:

قهرمانی در جام ملت‌ها کار سختی است، اما تیم ملی قرعه خوبی تا فینال دارد و اگر بتواند در مرحله یک‌چهارم نهایی کره‌جنوبی را شکست بدهد به فینال خواهد رسید و قهرمان خواهد شد. ان‌شاءالله در این دوره با یک مربی ایرانی نتیجه دلخواه را به دست آوریم.

کارشناس فوتبال در مورد بازی‌های تدارکاتی کم تیم ملی قبل از جام ملت‌ها، عنوان کرد:

همیشه تیم ملی در برگزاری بازی‌های دوستانه و تدارکاتی مشکل داشته، اما سه دیدار با فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات در مرحله مقدماتی می‌تواند شبیه‌سازی مسابقات تدارکاتی باشد. قطعاً این بازی‌های گروهی هماهنگی تیمی را بالا خواهد برد و آماده پیکار‌های مراحل حذفی می‌شوند تا با تیم‌های قدرتمند آسیا دیدار کنند.

پیشکسوت فوتبال درباره جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان، گفت:

فدراسیون فوتبال باید همیشه برنامه‌ریزی بلندمدت و گسترده‌ای برای آینده داشته باشد و هرساله بازیکن‌سازی ادامه پیدا کند. در کشورمان استعدادهای فوتبالی زیادی داریم که باید آن را به درستی پرورش بدهیم تا به سطح بالا برسند. پس از اینکه بازیکنان جوان در لیگ باشگاه‌های کشور خوش درخشیدند، بلافاصله به تیم ملی دعوت شوند تا کم کم به تیم اصلی و بزرگسالان برسند. درست است که هم اکنون میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بالاست، اما بعد از جام ملت‌ها حتماً تغییر نسل و پوست‌اندازی وسیعی صورت خواهد پذیرفت.

عزیریان در مورد جدایی یحیی گل‌محمدی از تیم فوتبال پرسپولیس، یادآور شد:

یحیی مربی کاربلد و بادانشی است که چند سال برای پرسپولیس زحمت کشید و توانست جام‌های زیادی برای باشگاه به ارمغان بیاورد. در رفتن و استعفای او باید همه موارد را در نظر بگیریم، آیا باشگاه هم کار‌ها و وظایف خودش را به خوبی انجام داد؟ هرقدر هم سرمربی کارش را خوب انجام بدهد، اما مدیرعامل ضعیف عمل کند، تیم نتیجه نخواهد گرفت. اما در این چند سال شاهد بودیم که پرسپولیس با گل‌محمدی موفقیت‌های زیادی را به دست آورد. اگر در برخی از بازی‌ها پرسپولیس نتوانست نتیجه خوبی بگیرد، مقصر گل‌محمدی نبود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:

باید ببینیم که خواسته‌های گل‌محمدی در ابتدای فصل، از سوی باشگاه اجرا شد یا نه. آیا امکانات و مهره لازم را به او دادند؟ من به خوبی یحیی را می‌شناسم، با او کار کردم و می‌دانم چقدر به پرسپولیس تعصب دارد و با دل و جان کار کرد. ولی اینقدر به او فشار آوردند و کار را به جایی رساندند که بالاخره استعفا کرد. سرمربی جدید هم بیاید باید مهره و بازیکن در اختیارش بگذارند. سرمربی، کادرفنی خودش را می‌خواهد و نهایتاً هزینه برای باشگاه پرسپولیس ۲ برابر می‌شود. بهتر بود در زمان سرمربیگری گل‌محمدی این هزینه‌ها زودتر برای خریدن بازیکنان انجام می‌شد.

منبع: پارس فوتبال

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.