برآورد سامسونگ از کاهش 85 درصدی درآمد کمپانی در سال 2023 حکایت دارد

سامسونگ در سال 2023 دوران بسیار پرچالشی را سپری کرد؛ چرا که فروش گوشی‌های هوشمند و تراشه‌های نیمه‌هادی این شرکت بسیار پایین بود. این دو دسته جزو محصولات مهم سامسونگ به‌شمار می‌روند. با این‌حال برند کره‌ای و حتی تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که وضعیت در سال 2024 بسیار بهتر باشد؛ زیرا فروش محصولات کمپانی رو به افزایش است.

روز گذشته سامسونگ الکترونیکس برآورد درآمدی خود برای 3 ماهه چهارم سال 2023 را منتشر کرد. این اعداد و ارقام صرفا بر اساس برآوردهای کمپانی ارائه شده و اعداد نهایی در اواخر ماه ژانویه منتشر خواهند شد.

بر این اساس به‌نظر می‌رسد که درآمد سامسونگ در 3 ماهه چهارم سال 2023 نسبت به دوره 3 ماهه پیش از آن تقریبا بدون تغییر باقی‌ مانده است. با توجه به برآوردهای اختصاصی سامسونگ، درآمد (فروش) این شرکت در 3 ماهه چهارم سال 2023 حدودا 67 تریلیون وون کره (51 میلیارد دلار) خواهد بود. در این میان سود عملیاتی شرکت حدودا 2.8 تریلیون وون (2.13 میلیارد دلار) خواهد بود. این ارقام با اعداد اعلام شده توسط سامسونگ برای 3 ماهه سوم سال 2023 شباهت بسیار زیادی دارند. در آن مقطع زمانی، درآمد کمپانی معادل 67.4 تریلیون وون (51.36 میلیارد دلار) و سود عملیاتی آن نیز برابر با 2.43 تریلیون وون (1.85 میلیارد دلار) اعلام شد.

برای مقایسه جالب است بدانید که میزان سود سامسونگ نسبت به 3 ماهه چهارم سال 2022 تقریبا 35 درصد کاهش یافته است. این پدیده عمدتا از فروش ضعیف تراشه‌های نیمه‌هادی ناشی شده است.

انتظار می‌رود که در دوره 12 ماهه سال 2023 درآمد سامسونگ الکترونیکس برابر با 258.16 تریلیون وون (196 میلیارد دلار) باشد و رقم سودآوری آن نیز به 6.54 تریلیون وون کره (4.89 میلیارد دلار) برسد. بدین‌ترتیب برای نخستین بار طی 15 سال گذشته، سود سالیانه شرکت به کمتر از 10 تریلیون وون (7.6 میلیارد دلار) رسیده است. همچنین واحد تولید نیمه‌هادی سامسونگ برای نخستین بار در تاریخ فعالیت خود با زیاندهی عملیاتی مواجه شده است.

با این‌حال کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند بار دیگر به کمک سامسونگ آمده است. بر اساس برآوردها واحد موبایل سامسونگ (Samsung MX) با وجود تضعیف بازار گوشی‌های هوشمند به درآمد و سودآوری مناسبی دست یافته است. این موفقیت مدیون فروش بالاتر گوشی‌های رده بالا نظیر گلکسی S23، گلکسی زد فلیپ 5 و گلکسی زد فولد 5 است.

سامسونگ در روز 17 ژانویه (27 دی ماه) از گوشی‌های پرچمدار جدید خود یعنی سری گلکسی S24 رونمایی خواهد کرد. بعلاوه این شرکت قصد دارد تا گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ 6، گلکسی زد فولد 6، تبلت‌های سری گلکسی تب S10 و هدست واقعیت ترکیبی خود را در 6 ماهه دوم سال 2024 روانه بازار نماید.

تمامی این محصولات رده بالا می‌توانند میزان سودآوری کمپانی را ارتقاء دهند. همچنین بر اساس پیش‌بینی‌ها سامسونگ با عرضه پنل‌های نمایشگر برای آیفون‌های فعلی و آینده، مدل‌های جدید آیپد پرو اپل و چند لپ‌تاپ و مانیتور جدید به سود قابل‌توجهی دست پیدا خواهد کرد.

نوشته برآورد سامسونگ از کاهش 85 درصدی درآمد کمپانی در سال 2023 حکایت دارد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.