برتی فوگتس و پیشنهاد تغییر نام جام حذفی آلمان به فرانس بکن باوئر

طرفداری | با درگذشت فرانس بکن باوئر در سن 78 سالگی، فوتبال آلمان بزرگ‌ترین اسطوره خود را از دست داد و از آن زمان تاکنون، بسیاری به روش‌های گوناگون سعی کردند تا به این اسطوره ادای احترام کنند و پیشنهاداتی در رابطه با زنده نگه داشتن نام او ارائه دهند.

یکی از این افراد اوتمار هیتسفلد سرمربی سابق بایرن مونیخ بود که پیشنهاد کردم نام استادیوم آلیانتس آرنا به فرانتس بکن باوئر تغییر کند. حال برتی فوگتس از همبازی‌های بکن باوئر در تیم ملی آلمان، در مصاحبه با راینیشه پست پیشنهاد کرده تا نام جام حذفی آلمان از دی‌اف‌بی پوکال به نام او تغییر یابد.

مهم است که نام او توسط نسل‌های بعدی به یاد آورده شود.شاید فدراسیون فوتبال آلمان باید ایده تغییر نام جام حذفی به فرانتس بکن باوئر را بررسی کند. او مخترع پست لیبرو است. او یک بازی‌ساز از پشت خط دفاعی بود، چیزی که قبل از او وجود نداشت. او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال است که با پله، اوزه بیو و مارادونا برابری می‌کند. مرگ او نه تنها برای فوتبال آلمان بلکه برای تمام فوتبال اروپا و جهان نیز ضایعه بزرگی است.

پس از پی‌گیری‌های این رسانه، کسانی مانند اولاف تون و یورگن کوهلر نیز از این ایده حمایت کردند. همچنین DFB نیز در پاسخ به این پیشنهاد و تغییر نام دی‌اف‌بی پوکال، اعلام کرد:

ما قطعاً به این موضوع که چگونه فوتبال آلمان می‌تواند یاد و خاطره فرانس بکن باوئر را زنده نگه دارد، فکر خواهیم کرد.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.