کلوب| تیم ملی، امیر قلعه‌نویی و زمزمه‌های یک رویای ۴۸ ساله!

کلوب| تیم ملی، امیر قلعه‌نویی و زمزمه‌های یک رویای ۴۸ ساله!

هر سه قهرمانی تیم ملی در جام ملت های آسیا به قبل از انقلاب مربوط می شود و بعد از انقلاب، تا به حال موفق به کسب جام نشده ایم. حالا با گذشت ۴۸ سال، زمزمه های یک رویا بیدار مانده و هنوز نفس می کشد و این فرصت بهترین موقعیت برای نسل فعلی است؛ در واقع، همه نگاه ها به ساق های پای بازیکنان تیم ملی و البته تفکر و اندیشه های قلعه نویی دوخته شده است.

امیر قلعه نویی در کارنامه مربیگری خود به همه عناوین در عرصه باشگاهی رسیده؛ از قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی تا حضور در چهار تیم برتر لیگ قهرمانان آسیا و از افتخارات بی شمار او نباید به سادگی گذر کرد. حالا تنها کمبود کارنامه امیر در دوران مربیگری، همین تیم ملی و خلأ و آرزوی دستیابی به جایگاهی والا و بالا در عالی ترین رقابت های ملی است. از طرفی با اتمام این تورنمنت احتمال دارد که چند چهره کلیدی و البته پا به سن گذاشته را دیگر در لباس تیم ملی نبینیم.

پوست اندازی و تغییر نسل، ضروری ترین اقدامی است که باید هرچه زودتر بعد از پایان هجدهمین دوره جام ملت‌های آسیا به وقوع بپیوندد. پس آنها هم می خواهند با افتخار و تاریخ سازی بروند، شرایط مهیا و فراهم است برای طلسم شکنی و پایان دادن به بزرگ ترین حسرت چند دهه اخیر!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع: خبرورزشی