علی‌قارداشی: تابع دستورات وزیر ورزش درباره پاراتنیس روی میز هستیم

علی‌قارداشی: تابع دستورات وزیر ورزش درباره پاراتنیس روی میز هستیم – اخبار ورزشی –

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک در حالی روز سه‌شنبه 19 دی ماه برگزار شد که برخی از رؤسای فدراسیون‌ها از جمله تنیس روی میز، تکواندو و تنیس انتقاداتی را نسبت به شرایط برخی از رشته‌های جداشده از فدراسیون جانبازان و توان‌یابان و انتقال آنها به فدراسیون متبوعشان مطرح کردند.

مهرداد علی‌قارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز در این باره در مجمع گفت: آماده هستیم مثل قبل کارهای بین‌الملل را انجام بدهیم. واگذاری انجام شد، اما اقدامات مقدماتی درباره زیرساخت‌ها صورت نگرفت، هر تصمیمی که به‌نفع رشته‌ها باشد، تمکین می‌کنیم.

کارگری: جنجالی در مجمع کمیته پارالمپیک احساس نکردم/ جداسازی رشته‌های ورزشی نیاز به بررسی دارد

این موضوع واکنش کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان را به‌دنبال داشت و او گفت: «درخصوص واگذاری رشته‌ها از فدراسیون جانبازان به سایر فدراسیون‌ها، الآن قضاوت نمی‌کنم و قائل به نظرات کارشناسی هستم، اما باید الزامات بین‌المللی لحاظ شود و باید این را بپذیریم، نمی‌شود که این الزامات بین‌المللی را قبول نکنیم، البته اگر ساعی و دوستان دیگر دغدغه و نگرانی دارند، اینها وظیفه ما در وزارت ورزش است که باید درست کنیم. اگر دوستان موافق باشند، یک آسیب‌شناسی در این باره داشته باشیم و یک کارگروه تخصصی تشکیل شود و بعد از اولین خروجی، می‌توانیم یک جلسه محدودتری داشته باشیم و یک تصمیم منطقی داشته باشیم، شاید یک رشته به فدراسیون جانبازان برگردد و حتی یک رشته به فدراسیون مربوطه منتقل شود، البته این مسئله نباید آسیب بزند، پارالمپیک با المپیک متفاوت است، اما نظرات را می‌گیریم و جمع‌بندی می‌کنیم، البته فعلاً با همین رویه ادامه داشته باشد تا ببینیم چه می‌شود.»

علی‌قارداشی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درباره صحبت‌های وزیر ورزش اظهار داشت: ما طی جلسه با هیئت رئیسه فدراسیون و به‌اتفاق آراء به این نتیجه رسیدیم، در واقع همکاران ما بر این عقیده هستند که هرگونه همکاری در سطح فنی و بین‌المللی برای پیشبرد کارها را انجام بدهیم، ولی کارهای اجرایی و برگزاری اردوها و تمرینات در محلی زیر نظر فدراسیون جانبازان و کمیته پارالمپیک و در مجموعه‌های مختلف انجام شود.

وی ادامه داد: این حرفی که زدم، ماحصل صحبت‌های چهار سال اخیر همه رؤسای هیئت‌های استانی است. آنها معتقدند که مسابقات را به‌لحاظ فنی همکاری کنند، اما اجرای مسابقات و تمرینات زیر نظر فدراسیون جانبازان و کمیته پارالمپیک باشد.

رئیس فدراسیون تنیس روی میز گفت: در نهایت تابع تصمیمات و دستورات مقام عالی وزارت هستیم و ببینیم به چه جمع‌بندی می‌رسند.

انتهای پیام/+

منبع: تسنیم