ساخت و ساز‌های شهر تهران زیر ذره‌بین شهرداران

ساخت و ساز‌های شهر تهران زیر ذره‌بین شهرداران

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران گفت: شرکت شهربان و حریم‌بان با انجام سه مأموریت، صیانت از ساخت و ساز غیر مجاز در شهر‌ها، صیانت از ساخت و ساز در حریم شهر تهران و انضباط شهری و جمع‌آوری سد معبر در حوزه خدمات شهری فعالیت می‌کند.

رنجبریان با بیان اینکه هر سه وظیفه این شرکت منطبق با ماده ۵۵ قانون شهرداری تهران است افزود:این شرکت در حوزه شهری به منظور حفظ ایمنی و صیانت شهر، از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری می‌کند که از جمله می‌توان به اعمال قانون و تخریب ساخت و ساز‌های غیر مجاز در منطقه ۱۹ و خلازیر اشاره کرد.

وی درباره یکی از اقدامات انجام شده در حوزه صیانت شهری گفت: همکاران ما دراین شرکت تمامی اطلاعات و تخلفات در حوزه شهرسازی را در سامانه جامع شهربان ثبت می‌کردند که دسترسی این اطلاعات فقط برای کارکنان این شرکت ممکن بود.

رنجبریان افزود: هماهنگ کردیم تا سامانه جامع شهربان به سامانه ناحیه محوری در حوزه شهر سازی متصل شود تا این اطلاعات به منظور پیگیری در دسترس شهرداران نواحی قرار گیرد و پس از بررسی‌های کارشناسی مشخص شود که آیا ساخت و ساز باید متوقف شود ویا در حوزه شهر سازی با توجه به قوانین و شاخص‌ها قابل توافق است.

وی گفت: حوزه شهرسازی اداره کل تدوین ضوابط و اداره کل معماری شهرسازی نیز پیگیری می‌کنند که رسیدگی به تخلفات چه روندی را طی کرده است.

وی گفت:با طی شدن این مراحل اکنون شرکت شهربان فقط کار تخریب را انجام نمی‌دهد بلکه با بررسی‌های کارشناسی به عنوان بازوی اجرایی نیز ایفای نقش می‌کند.

مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران درباره بحث صیانت ساخت و ساز در حریم شهر گفت:در بحث ساخت و ساز در حریم تهران ذی‌نفع‌های متفاوتی وجود دارد مثل دهداری‌ها، بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی که می‌توانند مجوز‌هایی‌ها صادر کنند، اما نظر شهرداری این است که در حریم شهر تهران نباید ساخت و ساز انجام شود و براساس قانون سه برابر هر شهری باید حریم وجود داشته باشد که جایگاه تنفسی شهر محسوب می‌شود.

رنجبریان با اشاره به مساحت‌های متفاوت اعلام شده برای حریم شهر تهران گفت: شهرداری مصصم است هزار و ۷۰۰ کیلومتر بیشترین مساحت اعلام شده برای شهر تهران را حفظ کند.

به گزارش روابط عمومی شهربان، مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران در ادامه گفت:اجازه نمی‌دهیم افراد سود جو به حریم شهر تهران وارد شده و اقدام به فروش اراضی کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد کارکنان این شرکت برای نظارت و محافظت از حریم شهر تهران کافی نیست گفت:قصد داریم با استفاده از تکنولوژی و فناوری نو ، حریم تهران را هوشمند رصد کنیم تا در سریعترین زمان مانع از تخلفات شویم.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.