مرور آرای ایرانی ها در The Best؛ همیشه پای مسی در میان است و خبری از رونالدو نیست!

طرفداری | مراسم The Best 2023 شب گذشته برگزار شد و جایزه بهترین بازیکن سال به لیونل مسی رسید.

سرمربی و کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران نیز طبق روال هر سال، آرای خود را اعلام کردند. امیر قلعه نویی به ترتیب به لیونل مسی، کوین دی بروینه و ارلینگ هالند رای داد و احسان حاج صفی نیز ارلینگ هالند، لیونل مسی و رودری را انتخاب کرد.

در چند سال اخیر، آرای نمایندگان ایران حول محور لیونل مسی چرخیده است. سال گذشته به دلیل مشخص نبودن سرمربی تیم ملی، میرشاد ماجدی به لیونل مسی، کیلیان امباپه و اشرف حکیمی رای داد. حاج صفی نیز به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران به لیونل مسی، کیلیان امباپه و کریم بنزما رای داد.

به سال 2021 برگردیم، در آن سال هم خبری از نام رونالدو میان آرای ایرانی ها نبود. اسکوچیچ به لواندوفسکی، مسی و جورجینیو رای داد و رای حاج صفی، لواندوفسکی، جورجینیو و صلاح بود.

در سال 2020 دراگان اسکوچیچ به روبرت لواندوفسکی، محمد صلاح و کوین دی‌ بروینه رای داد. سال 2020 آخرین دوره ای بود که یک ایرانی به رونالدو رای داد. حاج صفی به ترتیب رونالدو، راموس و دی بروینه را انتخاب کرد و پس از آن، ایرانی ها هیچ وقت به رونالدو رای نداده اند. به عبارت دیگر این چهارمین دوره متوالی است که نام رونالدو میان آرای سرمربی تیم ملی ایران دیده نمی شود.

منبع: پارس فوتبال