کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در محصولات کشاورزی

گزارش آگهی/ یکی از انواع دستگاه های مورد استفاده در بخش کشاورزی و باغبانی، دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن است. به کمک دستگاه مذکور می توان آب چاه، آب قنات و حتی آب های سطحی را گندزدایی و تصفیه نموده و قابل استفاده برای آبیاری در کشاورزی کرد. در حال حاضر در سراسر جهان به ویژه در کشور ما به دلیل کمبود آب شیرین مورد نیاز برای کشاورزی استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی یا به عبارتی آب شیرین کن ضرورت پیدا کرده است. از دستگاه آب شیرین کن کشاورزی برای آبیاری زمین های زراعی، باغ ها و گلخانه ها استفاده می شود. همچنین برای شیرین سازی آب چاه ها و تامین آب مورد نیاز در بخش دام و طیور نیز کاربرد گسترده ای دارد.

دستگاه تصفیه آب صنعتی چگونه دستگاهی است؟

یکی از پرکاربردترین و پر استفاده ترین دستگاه ها در صنایع مختلف، دستگاه تصفیه آب صنعتی است. به طور کلی دستگاه تصفیه آب صنعتی به دستگاهی گفته می شود که می تواند حجم بالایی از آب را در طول شبانه روز تصفیه نماید. دستگاه مذکور این توانایی را دارد که در طول شبانه روز بیش از 5 متر مکعب آب را تصفیه کند. تصفیه آب مورد استفاده در کشاورزی موجب بهینه سازی فعالیت های انجام شده در بخش کشاورزی شده و موجب حفاظت از تجهیزات این بخش نیز خواهد شد. دستگاه مذکور در صنایع مختلف کاربرد فراوان دارد. در صنعت کشاورزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از دستگاه های تصفیه آب صنعتی به ویژه در گلخانه ها بسیار متداول است. از این دستگاه برای حذف نمک های موجود در آب آبیاری استفاده می کنند. بعد از حذف نمک های موجود در آب، امکان ترکیب کود شیمیایی با آن به وجود خواهد آمد.

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در کشاورزی

دستگاه تصفیه آب صنعتی یا دستگاه آب شیرین کن، دستگاهی است که تا حدود نود درصد املاح و نمک های موجود در آب را حذف خواهد کرد. دستگاه آب شیرین کن کشاورزی دارای غشایی به نام ممبران است که فیلتراسیون را در سطح مولکولی انجام می دهد. منظور از فیلتراسیون در سطح مولکولی، یعنی بیشترین میزان خلوص در آب خروجی از دستگاه مشاهده می شود. در بسیاری نقاط ایران آب مورد نیاز کشاورزی را از آب چاه و قنات تامین می کنند. متاسفانه آب بسیاری از چاه ها و قنات ها شور و غیر قابل استفاده است. آب شور دارای EC یا هدایت الکتریکی بالایی است به همین دلیل موجب افت کیفیت محصولات کشاورزی خواهد شد. به همین دلیل از دستگاه تصفیه آب صنعتی برای قابل استفاده کردن آب برای آبیاری بهره مند خواهند شد. به طور کلی دستگاه های تصفیه آب کشاورزی دارای پنج مرحله جهت تصفیه و شیرین سازی آب هستند. همواره تجربیات کشاورزانی این را نشان داده که همگی رضایت فراوانی از این نوع دستگاه داشته اند. چرا که هم باعث افزایش تولید و کاهش خسارت به محصولات بوده است. این شرکت همواره مفتخر می باشد که توانسته است رضایت کشاورزان زیادی را کسب نماید

  • کلرزنی و گندزدایی
  • عبور آب از دستگاه پیش تصفیه
  • حذف ذرات به کمک فیلترهای میکرونی
  • عبور آب از فیلتر اسمز معکوس
  • تزریق آنتی اسکالانت جهت جلوگیری از تشکیل رسوب

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در محصولات کشاورزی

قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی در بخش کشاورزی

همانطور که در بالا ذکر کردیم دستگاه تصفیه آب صنعتی در صنایع مختلف از جمله کشاورزی کاربرد فراوان دارد. مناسب ترین و اقتصادی ترین روش برای قابل استفاده کردن آب در بخش کشاورزی، استفاده از سیستم اسمز معکوس است. دستگاه آب شیرین کن کشاورزی نسبت به دستگاه های آب شیرین کن خانگی حساسیت کمتری دارند. بنابراین ضرورت چندانی ندارد از فیلتراسیون قوی در این دستگاه بهره مند شد. با توجه به حساسیت کمتر باید ذکر کرد که قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی کشاورزی نسبت به دیگر دستگاه ها پایین تر است. از جمله موارد دیگری که بر قیمت آب شیرین کن کشاورزی موثر هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد. چرا که همواره یکی از دق دقه های خریدارن اینگونه از دستگاه ها اختلافات قیمت فراوان می باشد. و با توجه به اینکه خیلی از خریداران تجریه اول آنها در خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی می باشد. و از اطلاعات کافی برخوردار نیستن با عث می شود که خرید خوبی انجام ندهند.

  • ظرفیت دستگاه
  • توانایی پمپ تعبیه شده در دستگاه
  • میزان مصرف انرژی
  • کیفیت قطعات و مواد اولیه به کار رفته در دستگاه
  • برند و شرکت سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی

کاربرد دستگاه تصفیه آب صنعتی در محصولات کشاورزی

مزیت های استفاده از آب شیرین کن کشاورزی

استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی یا آب شیرین کن در بخش کشاورزی مزیت های بسیاری را متوجه کشاورزان خواهد کرد. برخی از مهمترین مزایای استفاده از این دستگاه را در زیر بیان خواهیم کرد.

  • نصب و راه اندازی آسان
  • اشغال فضای کم
  • نمایش میزان آب تصفیه شده
  • ممانعت از سدیمی شدن خاک
  • حذف ترکیبات آنیونی آب
  • مجهز به قطع خودکار در شرایط خطر
  • کاهش چشمگیر میزان شوری آب
  • تنظیم میزان اسیدیته آب
  • امکان استفاده در تولید محلول های مورد نیاز در کشاورزی هیدروپونیک

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی و نیمه صنعتی با کارشناسان فروش شرکت اطلس آب تماس حاصل نمایید.

02146076082

02146073396

atlasab 724 @ gmail .com

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.