هرچند تعداد اندک و قیمت بالای خودروهای وارداتی اثر معکوس بر وضعیت بازار داشته، اما این روزها شاهد افزایش تنوع برندهای وارداتی هستیم.
درعین حال اکثر مدلهای وارداتی تا اینجای کار از برندهای چینی بودهاند و تعداد برندها و مدلهای غیر چینی بسیار محدود بوده است.
درواقع این بخش صرفا متعلق بهمحصولات هیوندای، کیا، تویوتا، فیات و وسوزوکی است که در این میان تویوتا و سوزوکی وارداتی هم ساخت ژاپن نیستند. البته مطابق با بررسیها، درآینده نزدیک نام دو سه برند وارداتی غیر چینی دیگر نیز به این فهرست اضافه خواهد شد.
ارزانترین وارداتی بازار
درحالی که قرار بود با تعیین سقف ۲۰ هزار یورویی خودروهای اقتصادی وارد کشور شود، عملا تعداد کم و محدود مدلهای وارداتی و تعرفههای گمرکی نسبتا زیاد سبب شده است ارزانترین خودرو وارداتی بازار هم بین یک میلیارد و ۵۰۰ تا یکمیلیارد و ۷۰۰ میلیونتومان قیمت داشته باشد.
بر این اساس میتوان گفت آنچه هدف واردات بوده مبنی بر اینکه خودرو بهراحتی دردسترس اقشار مختلف مردم قرار بگیرد، تاکنون محقق نشده و این راهکار هم موفق از آب درنیامده است.
منبع: دنیای خودرو