خبرورزشی‌گردی| هشدار مهم علی دایی درباره بازی با کره جنوبی/ پلاتینی یک کشور پشت سرش بود، از من چه توقعی دارید؟

علی دایی

تیم ملی فوتبال کشورمان ۱۳ سال پیش در چنین روزهایی دقیقا مانند همین حالا درگیر رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بود و در قطر ۲۰۱۱ می‌جنگید. در آن روزها عراق و کره شمالی را برده بودیم و با توجه به احتمال بسیار زیاد پیروزی مقابل امارات، کاملا محتمل بود که در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف کره جنوبی برویم. اتفاقی که احتمالا در این دوره رقابت‌های جام ملت‌ها هم به وقوع خواهد پیوست.

در چنین شرایطی علی دایی روز ۲۷ دی سال ۱۳۸۹ طی یک مصاحبه اختصاصی با ما نسبت به وضعیت کره جنوبی هشدار داد و گفت: من بازی کره جنوبی و استرالیا را دیدم. کره دقیقا مانند استرالیا یک سر و گردن از سطح کنونی فوتبال آسیا بالاتر است و بردن چنین تیمی واقعا سخت محسوب می‌شود.

اتفاقا ادعای دایی کاملا هم درست بود چون در مرحله یک‌چهارم نهایی قطر ۲۰۱۱ به کره جنوبی باختیم.

علی دایی که در آن مقطع سرمربی پرسپولیس بود، پیرامون وضعیت قرمزپوشان پایتخت برای ادامه دهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر هم مدعی شد: این تیم دیگر تحت هیچ شرایطی اجازه اشتباه کردن ندارد. او همچنین در پاسخ به سوال ما مبنی بر این‌که گروهی از مردم دوست دارند علی دایی مانند میشل پلاتینی رئیس وقت یوفا، از پله‌های ترقی مدیریتی بالا رفته و رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا شود تصریح کرد: قضیه کاملا متفاوت است.میشل پلاتینی یک کشور پشت سرش بود تا به چنین جایگاهی رسید ولی وقتی ما در فوتبال خودمان چشم دیدن همدیگر را نداریم، چطور توقع دارید که من مثل پلاتینی شوم؟

خبرورزشی‌گردی| هشدار مهم علی دایی درباره بازی با کره جنوبی/ پلاتینی یک کشور پشت سرش بود، از من چه توقعی دارید؟

منبع: خبرورزشی