هشت خودروی ژاپنی آماده عرضه شد؛ از تویوتا هایلندر تا نیسان قشقایی!

به‌طور ناگهانی و درحالی‌که پیش‌ازاین خبری در این رابطه نشنیده بودیم، تعداد هفت خودروی ژاپنی جدید به سامانه عرضه خودروهای وارداتی اضافه شده است. این خودروها همگی از برندهای تویوتا و نیسان هستند. در لیست شرکت‌های واردکننده‌ای که در سامانه ثبت شده، حالا نام شرکت جدیدی بنام برساوش دیده می‌شود که قصد دارد طیف متنوعی از محصولات تویوتا را در کشورمان عرضه کند. این خودروها تویوتا ونزا، کمری، هایلندر، راوفور و لِوین هستند.

طبق کاتالوگ‌هایی که از این خودروها در سامانه گذاشته شده، شرکت برساوش قصد دارد نسخه هیبریدی هایلندر را به ایران بیاورد که به پیشرانه 2.5 لیتری هیبریدی با مجموع قدرت 215 اسب بخار مجهز است. هایلندر یک شاسی‌بلند سه ردیفه است. کمری هم از همین قوای محرکه استفاده می‌کند و 215 اسب بخار قدرت دارد. خودروی وارداتی بعدی برساوش، تویوتا ونزا است که هنوز کاتالوگ آن در سامانه قرار داده نشده و مشخصات آن برای بازار ایران معلوم نیست. این شرکت اما برای راوفور هم نسخه هیبریدی را انتخاب کرده است که از یک پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی هیبریدی با مجموع قدرت 260 اسب بخار استفاده می‌کند.

آخرین تویوتایی که این شرکت به دنبال واردات آن است، لوین نام دارد. این خودرو در اصل همان کرولا است که با نام لوین به ایران آمد. این خودرو تولید چین بوده و در این کشور هم با نام لوین عرضه می‌شود. البته لوین با کرولایی که توسط معین موتور وارد شده تفاوت دارد و در چین توسط جوینت ونچر تویوتا GAC تولید می‌شود. برساوش این خودرو را در دو نسخه با پیشرانه‌های توربو و هیبریدی وارد خواهد کرد.

سه خودروی جدید دیگری که به سامانه اضافه شده‌اند، نیسان قشقایی، آلتیما و ایکس‌تریل هستند که شرکتی بنام معین خودرو اروند قصد واردات آن‌ها را دارد. عجیب اینکه چند ماه پیش شرکت نامی خودرو نیسان ایکس‌تریل را برای واردات رونمایی کرد و حالا می‌بینیم که قرار است یک خودرو با مشخصات یکسان توسط دو شرکت مختلف وارد شود! درهرحال، باید ببینیم کلاف سردرگم خودروهای وارداتی چه سرنوشتی خواهد داشت و این خودروها نهایتاً در چه تعداد و چه قیمتی به دست خریداران خواهند رسید.

نوشته هشت خودروی ژاپنی آماده عرضه شد؛ از تویوتا هایلندر تا نیسان قشقایی! اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان