بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

بارش‌های رگباری شمال آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: پیش بینی‌های هواشناسی بیانگر بارش‌های رگباری در مناطق مختلف استان و احتمال طغیان رودخانه‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری است.

وی ادامه داد: بررسی آخرین الگوهای هواشناسی بیانگر عبور امواج بارشی از تراز میانی جو بوده که موجب بارش‌های رگباری، رعد و برق و وزش باد خواهد شد و لازم است تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

صابری اظهار کرد: نیمه شمالی و جنوب شرق استان بیشتر تحت تأثیر این بارش‌ها بوده و احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و صاعقه زدگی در این مناطق وجود دارد.

رئیس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این روند تا روز دوشنبه ادامه دارد البته در نقاط جنوبی وزش باد شدیدتر است که محکم کردن سازه‌های تبلیغاتی و خودداری از تردد و اتراق در کنار رودخانه‌ها، اجتناب از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی در مناطق یاد شده ضروری است.

به گفته وی، استقرار هوای گرم در استان تداوم دارد و در ۲۴ ساعت گذشته نیز بارش‌های رگباری به میزان هفت میلی‌متر در تخت سلیمان تکاب و پنج میلی‌متر در چالدران ثبت شده است.

صابری گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان بوکان گرم‌ترین شهر استان با دمای بیشینه مثبت ۳۹ درجه و چالدران با مثبت ۱۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خنک‌ترین شهر استان بوده است.

منبع: مهر