آغاز عملیات پمپاژ آب از سد لار به لتیان/ نیروگاه‌های کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند

آغاز عملیات پمپاژ آب از سد لار به لتیان/ نیروگاه‌های کلان و لوارک در مدار تولید برق قرار گرفتند

به گزارش ایلنا از شرکت آب منطقه ای تهران، "علیرضا ارسطویی" با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به شروع عملیات پمپاژ آب از تلمبه خانه سد لار به سد لتیان ، نیروگاه های کلان و لوارک از روز یکشنبه (اول مرداد۱۴۰۲) به صورت شبانه روزی در مدار تولید برق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: نیروگاه کلان با قدرت۲۲ مگاوات و مجموع روزانه ۵۲۸ مگاوات ساعت و نیروگاه لوارک با قدرت ۱۶ مگاوات و تولید روزانه ۳۸۴ مگاوات ساعت در شبکه سراسری تولید برق قرار دارند و این روند تا پایان انتقال آب از سد لار به سد لتیان در این مرحله ادامه خواهد داشت که با توجه به نیاز شبکه سراسری برق در فصل تابستان و افزایش دما در ماه جاری حائز اهمیت است.

ارسطویی در پایان خاطر نشان کرد: نیروگاه کلان دارای ۳ واحد ۳۸.۵ مگاواتی و نیروگاه لوارک دارای ۲ واحد ۲۳.۵ مگاواتی هستند و مجموع ظرفیت نصب شده نیروگاه های آبی تحت پوشش شرکت آب منطقه ای تهران ۳۱۵.۳ مگاوات است.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.