بسکتبال NBA | برای فتح تی دی گاردن باید قهرمان باشید!

طرفداری | بامداد شنبه به وقت تهران، هفت بازی در جریان فصل عادی NBA برگزار شد. در ادامه این مطلب مروری داریم بر نتایج و مهم ترین اتفاقاتی که طی این مسابقات رخ داد.

نتایج بازی ها

نتایج بازی های نوزدهم ژانویه

نکات آماری و اتفاقات مهم

برندن میلر در جریان پیروزی مقابل تنها بازیکنی که بالاتر از خودش درفت شد، آمار خوب ۲۴/۹ با دو توپربایی و ۴ از ۷ سه امتیازی ثبت کرد. این فصل تنها ویکتور ومبانیاما و چت هولمگرن بیشتر از او میان روکی ها بازی ۲۰+ انجام داده اند‌.
به نظر می رسد تنها چیزی که شاید بتواند جلوی ام وی پی دوم امبید را بگیرد، مصدومیت و شرط تعداد بازی است. امبید در جریان پیروزی فیلادلفیا سونی سیکسرز مقابل اورلاندو مجیک آمار ۳۶ امتیاز، هفت ریباند و ۴ توپربایی ثبت کرد. او باز هم تنها سه کوارتر در زمین بود و آمار میانگین این فصلش مقابل چهار تیم دفاعی برتر لیگ ۳۳/۱۰ ثبت کرده است. تایریس مکسی هم که قرار است او را در آل استار ببینیم، آمار ۳۲ امتیاز و ۵ اسیست ثبت کرد. مکسی این فصل به عنوان آپشن دوم آمار ۲۶ امتیاز و ۷ اسیست ثبت کرده است.
به نظر شما دوین بوکر چه قدر تا تبدیل شدن به بهترین بازیکن تاریخ فینیکس سانز فاصله دارد؟ او امروز آمار فضایی ۵۲ امتیاز مقابل نیواورلینز پلیکانز ثبت کرد. دی بوک ۲۷ بازی ۴۰+ امتیاز در جرزی سانز ثبت کرده و دو بازیکن بعدی این لیست روی هم ۲۴ بازی ۴۰+ دارند. در تاریخ سانز ۱۲ بار پیش آمده که یک بازیکن ۵۰+ امتیاز کسب کنند، نصف این آمار به بوکر تعلق دارد‌. یوسف نورکیچ (۵/۱۶/۹) همین حالا بیشترین بازی ۵/۱۵/۵ در یک فصل را برای سانز از زمان چارلز بارکلی انجام داده است.
بوستون سلتیکس سرانجام در خانه شکست خورد! اولین شکست فصل سلتیکس در تی دی گاردن مقابل مدافع عنوان قهرمانی رقم خورد. جمال موری، مرد بازی های بزرگی آمار عالی ۳۵/۸/۵ ثبت کرد، ناگتس این فصل هر بار که جمال بازی ۳۰+ داشته، شکست ناپذیر است. نیکولا یوکیچ هم تنها یک اسیست تا تریپل دبل کم آورد. جوکر آمار ۳۴/۱۲/۹ به ثبت رساند.
دژانته «کلاچ» موری یک بار دیگر نشان داد در رگ هایش به جای خون، آب یخ جریان دارد. دژانته در دیداری که ۲۲ امتیاز و ۱۱ اسیست ثبت کرد، این بار بر سر بازیکنان میامی هیت گیم وینر زد، او بازی قبل هم گیم وینر زده بود!
ایندیانا پیسرز در اولین بازی پاسکال سیاکام با جرزی این تیم و البته اولین بازی تایریس هلیبرتن بعد بازگشت از مصدومیت، برخلاف همه پیش بینی ها شکست خورد. آمار مثلث جدید پیسرز را در ادامه می خوانید: مایلز ترنر ۲۹/۱۲ با پنج بلاک، تایریس هلیبرتن ۲۱ امتیاز، ۱۷ اسیست بدون ترن اور و پاسکال سیاکام ۲۱/۶ با فیلدگل ۹ از ۱۴. جرمی گرنت ستاره پورتلند تریل بلیزرز در این مسابقه بود و ۳۷ امتیاز گرفت. مالکوم براگدن هم آمار ۳۰/۷/۶ برای پورتلند ثبت کرد، او آخرین باری که چنین آماری ثبت کرده بود، برای ایندیانا پیسرز بازی می کرد.
لس آنجلس لیکرز پس از شکست دادن بهترین تیم های کنفرانس غرب، دوباره نشان داد پیرو مکتب رابین هود است. لیکرز برخلاف انتظارات در خانه مقابل بروکلین نتس شکست خورد. کم تامس در این بازی ۳۳ امتیاز گرفت و به تنهایی از کل نیمکت لیکرز امتیاز بیشتری کسب کرد. نیک کلکستن در جدال با آنتونی دیویس آمار ۲۲/۱۴ با دو بلاک ثبت کرد. زوج تامس – کلکستن هم ۵۵-۵۰ زوج دیویس – لبران را شکست دادند. لیکرز دوباره از ۰.۵۰۰ کمتر است!

جدول دو کنفرانس

منبع: پارس فوتبال