کشتی گیران فوق سنگین ایران رکورد 72 ساله تاریخ کشتی را می شکنند

به گزارش طرفداری، کشتی آزاد و فرنگی در بهترین روزهای تاریخ خود قرار دارد و توانسته ایم از المپیک توکیو تا امروز هفت مدال شامل 4 طلا به دست آوریم.

در المپیک، زارع در آزاد سوم و میرزازاده در فرنگی پنجم شدند. در سال 2021، زارع در آزاد طلا گرفت و علی اکبر یوسفی هم فرنگی طلا گرفت. در سال 2022، زارع در آزاد برنز و میرزازاده در فرنگی نقره گرفتند و در سال 2023، زارع در آزاد طلا گرفت و میرزازاده هم مثل زارع طلا گرفت. در این مدت زمان کوتاه در فوق سنگین کشتی، زارع 2 طلا و 2 برنز، میرزازاده یک طلا و یک نقره و یوسفی یک طلا گرفته اند. نکته مهم این که پشت سر این دو نفر مردانی قرار دارند که آن ها هم در صورت نبودن زارع و میرزازاده می توانند در مسابقات جهانی مدال بگیرند.

امیررضا معصومی که در زاگرب میسون پاریس، کشتی گیر قدرتمند آمریکا را شکست داد و فردین هدایتی، فرنگی کار نوخاسته ای که در ماه های اخیر علی اکبر یوسفی (قهرمان سابق جهان) و اسکارپینو (کشتی گیر بزرگ فرنگی کوبا) را شکست داده است، دو مردی هستند که توان مدال گرفتن برای کشتی ایران را دارند.

اگر مثل وزنه برداری در یک وزن کشتی هم می توانستیم از وجود 2 کشتی گیر استفاده کنیم، شانس این را داشتیم که امیرحسین زارع و امیررضا معصومی را در فینال کشتی آزاد و فردین هدایتی و امین میرزازاده را در فینال کشتی فرنگی ببینیم.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.