پروژه بهبود قفل درهای دناپلاس که در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان به اجرا گذاشته شد، مورد تایید سازمان ملی استاندارد قرار گرفت و مجوز شمارهگذاری محصول صادر شد
گروه صنعتی ایرانخودرو در روز سهشنبه هفته گذشته اعلام کرد: «با مساعدت سازمان ملی استاندارد، مشکل شمارهگذاری محصول دناپلاس برطرف شده و ۱۱هزار دستگاه خودرو از فردا شمارهگذاری و عرضه میشود.»
ایرانخودرو ضمن قدردانی از حمایتها و مساعدت سازمان ملی استاندارد عنوان کرد: «عرضه ۱۱هزار دستگاه دناپلاس به بازار که دارای استانداردهای ۸۵گانه است، در ایجاد تعادل قیمت در بازار خودرو موثر خواهد بود.»
بر این اساس، با شمارهگذاری و عرضه ۱۱هزار دستگاه از محصول پرطرفدار دناپلاس، تعهدات معوق ایرانخودرو به همین میزان کاهش خواهد یافت. بهگفته این خودروساز بزرگ؛ پروژه بهبود قفل درهای دناپلاس که در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان به اجرا گذاشته شد، موردتایید سازمان ملی استاندارد قرار گرفت و مجوز شمارهگذاری محصول دریافت شد که بلافاصله و بیوقفه به مشتریان تحویل خواهد شد.
بازدید رئیس سازمان تعزیرات از ایرانخودرو
درپی صدور مجوز شمارهگذاری ۱۱هزار دستگاه دناپلاس ازسوی سازمان ملی استاندارد در روز سهشنبه هفته گذشته، معاون وزیر دادگستری و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ظهر روز چهارشنبه هفته گذشته از ایرانخودرو بازدید کرد تا از نزدیک در جریان فرآیند تحویل خودروهای مذکور به مشتریان قرار گیرد.
احمد اصانلو به اتفاق هیات همراه ضمن بازدید از ایرانخودرو، در جریان وضعیت شمارهگذاری و تحویل دناپلاس، محصولی که روز گذشته مجوز شمارهگذاری آن توسط سازمان استاندارد صادر شد، قرار گرفت.
مدیران ایرانخودرو در این بازدید اعلام کردند خودروهای مذکور پیشتر در سامانه یکپارچه به فروش رسیدهاند، اما به دلیل تغییر در سیستم قفل خودرو با هدف ارتقای سیستم ایمنی که نیاز به اخذ تاییدیه جدید ازسوی سازمان استاندارد داشت، به دلیل زمانبر بودن فرایند صحهگذاری، تحویلشان به تعویق افتاده بود.
همچنین اعلام شد با صدور تاییدیه از سوی سازمان استاندارد، این خودروها ظرف ۱۵روز به «مشتریانِ از قبل تعیینشده» و با قیمت مصوب پیشین تحویل داده خواهد شد.
اجرای پروژه بهبود ایمنی قفل در محصول دناپلاس از آذرماه
رئیس سازمان تعزیرات نیز پس از توضیحات مدیران ایرانخودرو درباره مدتزمان مورد نیاز برای تحویل خودروهای مذکور، تاکید کرد: «در ۱۵روز آینده بازدید مجددی از پارکینگها به عمل خواهد آمد تا نسبت به فرایند تحویل تمامی خودروها و رضایت مشتریان نظارت لازم صورت گیرد.»
اصانلو اظهار امیدواری کرد با ازسرگیری توزیع و تحویل دناپلاس درکنار روند عرضه سایر محصولات، میزان شکایات مردمی هم کاهش یابد. گفتنی است در راستای ارتقای رضایتمندی مشتریان، پروژه بهبود ایمنی قفل در محصول دناپلاس از آذرماه به اجرا گذاشته شد.
افزایش ۱۰هزار دستگاهی تولید در ایران خودرو
بهموازات این اعلام و بازدید، مدیرعامل گروه صنعتی ایرانخودرو، با بیان اینکه با وجود مشکلات تامین ارز، فشارهای ناشیاز تحریم و کمبود نقدینگی، توانستهایم اهداف تولید را دنبال کرده و تیراژ تولید را نسبتبه مدت مشابه سال گذشته افزایش دهیم، گفت: «از ابتدای فروردین تا ۲۵دیماه امسال، ۴۵۳هزار و ۵۰۱ دستگاه خودرو سواری و تجاری تولید شده که نشاندهنده افزایش حدود ۱۰هزار دستگاهی تولید نسبتبه مدت مشابه سال گذشته است.»
علیمردان عظیمی، با اشاره به روند صدور فاکتور خودروها اظهار کرد: «از ابتدای فروردین تا ۲۵دیماه، ۴۴۱هزار و ۳۹۲ فاکتور برای محصولات سواری و تجاری سنگین و نیمهسنگین صادر شده و میزان عرضه محصولات در این بازه زمانی نیز، ۴۵۷هزار و ۲۴۹ دستگاه بوده است.»
وی با اشاره به برنامههای توسعه محصولات، عنوان کرد: «درحالحاضر با بهبودهای صورتگرفته در محصولات فعلی و انطباق با استانداردهای ۸۵گانه، تولید ادامه دارد و تا پایان امسال خودرو جدید ریرا نیز به سبد محصولات افزوده خواهد شد.»
بهبود شاخصهای کیفی محصولات
عظیمی با بیان اینکه رویکرد صنعت خودرو کشور براساس راهبرد وزارت صمت، بر تولید خودرو برقی متمرکز شده است، عنوان کرد: «ایرانخودرو بهعنوان اولین خودروساز داخلی توانسته است با تکیه بر توانمندی مهندسان و متخصصان این صنعت طراحی خودرو برقی را با موفقیت انجام دهد و در صورت حمایت و ایجاد زیرساختهای لازم، طی یکسال آینده محصول ریرا برقی را به تولید انبوه خواهد رساند.»
وی با تاکید بر اینکه علاوه بر حفظ روند رو به رشد تیراژ تولید در شاخصهای کیفیت محصولات نیز توانستهایم گامهای موثری برداریم، بیان کرد: «در آذرماه امسال بیشاز ۷۰درصد در شاخص خودروهای متوقف و متوقع در شبکه خدمات پس از فروش نسبتبه مدت مشابه سال ۱۴۰۱ بهبود حاصل شده و از تعداد این خودروها کاسته شده است.»
بهگفته عظیمی با برنامهریزی شبکه خدمات پس از فروش و ایجاد انبارهای مجازی در دفاتر منطقهای برای قطعات دارای بیشترین تعویض و تامین ویژه قطعات پرتعویض، تعداد خودروهای متوقع و موقف مدیریت شده است.
وی با بیان اینکه در شاخص ارزشیابی کیفی سبد محصولات که توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران اندازهگیری شده است، شاهد بهبود پنج امتیازی در آذرماه امسال نسبتبه مدت مشابه سال گذشته و همچنین نسبت عملکرد سال ۱۴۰۱ هستیم، افزود: «براساس آخرید گزارش منتشرشده در شاخص رضایت از کیفیت اولیه محصول نیز که مربوط به مردادماه امسال است، شاهد بهبود ۱۰ امتیازی نسبتبه مدت مشابه سال گذشته هستیم.»
عظیمی افزود: «در شاخص ایرادات اظهارشده ازسوی مشتریان (IQS) نیز شاهد بهبود شش امتیازی در مردادماه نسبت به عملکرد سال ۱۴۰۱ هستیم.»
به گفته مدیرعامل ایرانخودرو، در شاخص درصد عدمسلامت خودرو در زمان تحویل به مشتری (طبق طرح follow up)، در آذرماه امسال ۵۶درصد بهبود نسبتبه فروردین سال ۱۴۰۱ محقق شده است.
وی تاکید کرد: «گروه صنعتی ایرانخودرو بهعنوان بزرگترین تولید و تامینکننده خودرو در کشور، با طراحی و تولید محصول با کیفیت به دنبال افزایش رضایتمندی مشتریان است و در این مسیر از تمام ظرفیتها و توانمندی موجود استفاده خواهد کرد.»
منبع: دنیای خودرو