تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره به معنی تنظیم دقیق پنجره های دوجداره می باشد. که در زمان استفاده از پنجره دوجداره به آرامی و راحت بتوان از آن استفاده کرد و به قرار گیری دقیق و درست یراق آلات در جای خود و باز و بسته شدن بدون ایراد گفته می شود. که حتماً باید این کار توسط فرد متخصص و ماهر انجام گیرد.

گروه فنی و مهندسی کاراکو در خصوص تعمیر و رگلاژ درب و پنجره دوجداره و آلومینیومی در شهر تهران در تمامی مناطق تهران از جمله شرق تهران،غرب تهران ،شمال تهران و نیز در شهر کرج با در اختیار داشتن بهترین نیروها آماده ارائه خدمات به مشتریان می باشد.

فرا رسیدن زمان رگلاژ

عوامل متعددی وجود دارد که سبب تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره می شود که در صورت مشاهده این عوامل که زیر به آن اشاره می کنیم زمان رگلاژ فرا رسیده است.

  • خرابی یراق آلات
  • نفوذ آب از درزها و کنارهای پنجره دوجداره
  • خراب یا سست شدن لاستیک های بکار رفته در اطراف پنجره
  • گیر کردن دستگیره در زمان باز و بسته کردن پنجره
  • ورود و خروج گرما و سرما به محیط داخل
  • شکستگی یا خم شدن در ناحیه لولای

آموزش رگلاژ پنجره دوجداره

نصب پنجره دوجداره و رگلاژ پنجره دوجداره که توسط تیم حرفه ای و ماهر کاراکو صورت می گیرد. به طور کلی تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره برای جلوگیری از هدر رفت انرژی انجام می شود. در خصوص تنظیم درب و پنجره چند نکته اساسی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آن یا انجام نادرست تنظیم قطعات ،سبب شکسته و ایرادت مختلف دیگری خواهد شد.

همانطور که می دانید اصلی ترین مزایای استفاده از درب و پنجره دوجداره جلوگیری از هدر رفت انرژی و عایق بندی ساختمان در برابر گرما و سرما و آلودگی صوتی است. توجه داشته باشید که این عملکرد نیاز به پارامترهای مانند استفاده از یراق آلات مرغوب ،پروفیل با کیفیت، شیشه دوجداره مناسب و… دارد. عدم رگلاژ پنجره دوجداره سبب مشکلاتی از قبیل سختی در باز و بسته شدن و مکانیزم حرکتی، عدم چرخش روان دستگیره ، مشکلات در تغییر حالت بازشو و فاصله افتادن میان لنگه بازشو و فریم قاب و عملکرد نامناسب آن می شود.

مراحل رگلاژ

در ابتدا کار لازم است کاور لولا را خارج کنید برای این مرحله ابتدا پنجره دوجداره را باز کرده بعد از پیچ گوشتی یا آلن کاور را آزاد کرده و جا به جا می کنید تا خارج شود.

برای رگلاژ شدن لنگه بازشو پنجره های دوجداره باید در محور افقی و عمودی جا به جا شود. برای حرکت در محور افقی با استفاده از آچار آلن 5 میلیمتری پیچ رگلاژ تعبیه شده در درب و پنجره که به بصورت افقی است باز و بسته می کنیم.

با باز و بسته کردن پیچ رگلاژی لنگه بازشو درب و پنجره دوجداره به صورت افقی حرکت می کند و جا به جا می شود.

تا زمانی پیچ را حرکت داده و به کار خود ادامه دهید که با بسته شدن لنگه بازشو پنجره در جهت افقی عدم انطباق برطرف شود.

برای تنظیم رگلاژ عمودی از پیچ بالا لولا و آچار آلن 4 میلیمتری استفاده خواهیم کرد. در این حالت با بکارگیری از آلن پیچ را می گردانیم با چرخاندن ساعتگرد پیچ لنگه بازشو پنجره دوجداره به سمت بالا و در صورت چرخاندن آن در جهت پادساعتگرد به سمت پایین حرکت خواهد کرد.

رگلاژ در جهت افقی و عمودی را به صورت موازی و همزمان انجام دهید تا به حالت مناسب و صحیح حرکتی برسد.

Picture3

رعایت نکاتی که سبب افزایش عمر پنجره می شود.

  • در حالی که بخواهید بیشترین بهره را از پنجره خود ببرید رعایت یکسری از موارد کارایی و عمر پنجره را بالا می برد.
  • با فاصله زمانی معین تمام قطعات مکانیکی و متحرک پنجره ها را روغن کاری کنید.
  • از نزدیک نمودن وسایل حرارت زا مانند آتش جوشکاری یا شعله مستقیم به پنجره های دوجداره اجتناب کنید.
  • برای دوام بیشتر لاستیک های درزگیری پنجره ها در بازهای زمانی مشخص حداکثر سه ماه یکبار آن ها را توسط پارچه ای حاوی صابون مایع تمیز کنید. چرا که این حرکت نرمی، انعطاف و تمیزی لاستیک را به ارمغان می آورد.
  • برای تمیز کردن پنجره ها می توانید از مخلوط آب و صابون استفاده کنید.

هزینه تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره

هزینه تعمیر پنجره متغیر است و به عوامل متعددی بستگی دارد. از نوع پنجره دوجداره ، جنس پروفیل مصرفی و نوع و مدل یراق آلات به کار رفته در آن بستگی دارد. توجه داشته باشید که تخریب در هر ناحیه ای یا گرفتگی احتیاج به تعویض پنجره وجود ندارد. به اضافه دستمزد تعمیرکار نیز می باشد استحکام، قابلیت رنگ پذیری و ثبات رنگ، ضد آب بودن یراق آلات تعویض شده همه و همه در هزینه نهایی تاثیر گذاراست.

توجه : همانطور که می دانید تعمیر و رگلاژ پنجره یک امر کاملا تخصصی است و باید توسط فرد آموزش دیده و ماهر صورت بگیرید. چرا که در غیر اینصورت به شیشه یا خود پنجره آسیب وارد می شود که باید هزینه زیادی بابت برطرف کردن آن بپردازید.

خدمات گروه فنی و مهندسی کاراکو

  • تعویض یراق آلات خراب
  • رفع ایرادت پنجره در زمان باز و بسته شدن
  • تعمیر و تعویض دستگیره های نامرغوب شکسته یا از کار افتاده
  • تعمیر پنجره ای که جفت یا کیپ نمی شوند
  • رفع صداگیری پنجره
  • آب بندی پنجره از بیرون و داخل
  • تعویض شیشه شکسته شده

جمع بندی

امروزه بسیار اهمیت دارد که تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی را به افراد ماهر و کاربلد بسپارید. مجموعه فنی و مهندسی کاراکو با در اختیار داشتن نیروهای ماهر و حرفه ای آماده برای ارائه خدمات تعمیر و رگلاژ پنجره دوجداره و آلومینیومی در تهران در تمامی مناطق و همچنین در کرج می باشد. می توانید با شماره 09190706306 و 09197036073 مجموعه کاراکو در تماس باشید.

پایان رپرتاژ آگهیمنبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.