شگفتی ساز جام ملت ها صعودش را قطعی کرد

کیپ ورد ؛ صعود کیپ ورد به عنوان تیم اول به دور حذفی جام ملت های آفریقا

تیم ملی کیپ ورد موفق شد به‌عنوان تیم اول جام ملت‌های آفریقا راهی مرحله حذفی شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در شرایطی که جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ این شب‌ها همزمان با جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود، یک شگفتی بزرگ‌ در میان تیم‌ها به وقوع پیوست.

کیپ ورد موفق شد با کسب ۶ امتیاز در گروهی که مصر، موزامبیک و غنا حضور داشتند، صدرنشین شود و صعودش را قطعی کند.

بازیکنان این تیم اغلب با اشاره به اینکه به حضور در فینال جام ملت‌های آفریقا فکر می‌کنند، اضافه کردند که این بینش نباید به‌صورتی باشد که موجب غرور و تکبر آنها شود.

روبرتو لوپز مدافع ایرلندی الاصل کیپ ورد گفت:

این یک رویا نیست، شما شاید آن را رویا ببینید، اما این چیزی است که ما برای آن سخت تلاش کردیم. ما مسابقات را با پیروزی بزرگ مقابل غنا آغاز کردیم و می‌دانستیم که قبل از بازی موزامبیک این فرصت را داریم که جایگاه خود را تثبیت کنیم و بازیکنان تمام تلاش خود را برای استفاده از فرصت‌ها انجام دادند.

فوسینیا دروازه‌بان 37 ساله که در تمام 13 بازی قبلی کشورش در جام ملت ها به‌جز یک بازی شرکت کرده است، گفت:

این شگفت انگیز است. ما می‌دانیم که کشور کوچکی هستیم، اما اگر متحد باشیم، می‌توانیم به بسیاری از دستاوردهای بزرگ دست پیدا کنیم. بنابراین باید به همه هم تیمی‌هایم و کادر مربیگری تبریک بگویم زیرا ما کار بزرگی انجام دادیم.

علی‌رغم داشتن جمعیتی بیش از 600000 نفر، آنها از اولین حضورشان در جام ملت‌های آفریقا در سال 2013 به یک مدعی جدی تبدیل شده‌اند، تیمی که با ترکیبی از بازیکنان جزایر و همچنین بازیکنانی که در فرانسه بزرگ شده‌اند، تشکیل شده است.

مندز کاپیتان این تورنمنت در هر چهار دوره حضور این کشور بازی کرده و درباره این حس جدید گفت:

ما تیمی قوی و منسجم هستیم. ما با هم در کشورمان بزرگ شدیم و برای اولین بار در تاریخ کشورمان شبیه به یک قهرمان هستیم اما باید صبر کرد و آرام آرام به جام نزدیک شد.

تیم ملی کیپ ورد تنها تیم حاضر در این دوره از جام ملت‌های آفریقا است که موفق شده صعودش را به‌عنوان تیم اول گروه مسجل کند و این کار را جلوتر از کشورهای بزرگی چون ساحل عاج، مصر، غنا، نیجریه، سنگال، مراکش، الجزایر و کامرون انجام داده و از طرف شایان ذکر است قرار بود تیم ملی پیش از جام ملت‌های آفریقا در دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی کشورمان ایران برود که این دیدار برگزار نشد.

منبع: پارس فوتبال