بهترین ماشین های TU5 بازار کدامند؟/ لیست خودروهای با موتور TU5

اجاره ماشین

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

تبدیل به یکی از معیارهای سنجش قدرت اتومبیل برای ما ایرانی‌ها شده است و آن را به عنوان آپشنی می‌شناسیم که بی بروبرگرد به ماشین قدرت می‌بخشد. در نظر خیلی از رانندگان، قدرت خودرویی که موتور TU5 بر روی آن نشسته باشد از فرش به عرش می‌رود و می‌توان با بنز مقایسه‌اش کرد.

اما آیا این موتور که حتی ایرانی هم نیست و به خانواده‌ای فرانسوی از موتورهای چهارسیلندری تعلق دارد که خودروهای کمپانی پژو و سیتروئن را به غرش درمی‌‌آورند، عملکردی در خور این حجم تعریف و تمجید نشان می‌دهد؟ همراه ما باشید تا اندکی با موتورهای تیوفایو آشنا شویم و نگاهی به خصوصیات فنی بهترین ماشین های TU5 بازار داشته باشیم.

موتور TU5 چیست؟

موتور TU5 یکی از سری موتورهای TU به حساب می‌آید که توسط شرکت معتبر فرانسوی PSA Peugeot Citroën طراحی و تولید می‌شود. این موتورها از اواخر دهه 1980 به بازار عرضه شده و تا کنون به دلیل کارکرد مطمئن و راندمان بالا در میان رانندگان و سازندگان بهترین ماشین های TU5 بازار شهرت خوبی به هم زده است. این موتور با حجم 1.6 لیتر و چهار سیلندر، به عنوان یکی از پرکاربردترین موتورهای خانواده تی در بسیاری از مدل‌های محبوب و پرفروش پژو و سیتروئن نقش اساسی ایفا می‌کند. البته بسیاری از خودروهای مجهز به موتور TU5 از جمله مخلوقات قدیمی پژو و سیتروئن هستند و امروزه حتی در بازارهای اروپا نیز به سختی دیده می‌شوند.

توان خروجی موتور TU5 بسته به نسخه و مدل خودرو می‌تواند متغیر باشد اما معمولاً در حدود 90 تا 110 اسب بخار است که برای یک موتور 1.6 لیتری از این دسته نسبتاً مطلوب به نظر می‌رسد. گشتاوری در حدود 142 نیوتن متر، توانایی کافی برای شتاب‌گیری و عبور و مرور در مسیرهای شهری و جاده‌ای را فراهم می‌کند.

مشخصات فنی موتور TU5

• حجم موتور 1587 سی‌سی • تعداد سیلندر 4 • نسبت تراكم 10.5 • قدرت موتور 110 اسب بخار • ماکسیمم تورک 142 نیوتن متر • سیستم انژكتوری چند نقطه‌ای (Multi Point Fuel Injection – MPFI) با پاشش الكترونیكی • نوع سوخت بنزین با اكتان 95 • تعداد سوپاپ 16 • سیستم احتراق داخلی (جرقه‌ای) • استاندارد حد آلایندگی Euro III • سیستم سوخت: انژكتوری • حداكثر سرعت 190 km/h • شتاب صفرتا 100كیلومتریازده ثانیه در 206 • سیستم انتقال قدرت متناسب با این موتور از نوع اتوماتیک با نامAL4 و با كلاچ هیدرولیكی و الكترونیكی و با دیفرانسیل جلو (تیپ جعبه‌دنده دستی باMA5N نیز وجود دارد).

مدل های خودرو مجهز به موتور TU5

در ایران، موتور TU5 با ورود به عرصه خودروسازی عرض اندام خوبی داشت و به ویژه مدل‌های پژو 206، 207، 405، پژو پارس و سیتروئن C2 از جمله بهترین خودروهای با موتور TU5به حساب می‌آمدند. طی دهه بعدی، از TU5 روی خودروهای مونتاژ جدید از جمله دانگ فنگ H30 کراس هم استفاده شد.

جدیدترین بهترین ماشین های TU5 بازار، به ویژه مدل‌های پرتقاضایی از جمله 206 و پژو پارس به دلیل توان خروجی مناسب، کارکرد نرم و راندمان سوخت بالا، به سرعت محبوبیت پیدا کردند. این موتور فرانسوی در ایران به عنوان یک موتور قابل اعتماد، کم مصرف و کم استهلاک با قدرت بالا شناخته شده و گستره وسیعی از رانندگان با الگوهای مختلف رانندگی (از تازه کارها گرفته تا حرفه‌ای‌ها) رضایت خود را از عملکرد آن ابراز کرده‌اند.

پژو 207

پژو 207، محصول هاچ بک کمپانی پژو که برای تردد داخل شهری خودروی مناسبی به حساب می‌آید، در بازارهای جهانی به عنوان یک خودروی کم‌مصرف و کارآمد و از بهترین ماشین های TU5 بازار شناخته شده است. این خودرو فضای داخلی مناسبی را نسبت به ابعاد خارجی‌اش ارائه می‌دهد. همچنین ساختار آیرودینامیکی، طراحی جذاب و جوان‌پسند همراه با امکانات رفاهی نظیر سیستم صوتی با کیفیت و تجهیزات ایمنی مناسب، پژو 207 را به یک گزینه جذاب تبدیل کرده‌اند.

یکی از رایج‌ترین موتورها، موتور بنزینی 1.6 لیتری 16 سوپاپ است که قدرتی در حدود 105 اسب بخار تولید می‌کند. تجهیز به سیستم تزریق سوخت مستقیم، این موتور را به لحاظ کارآیی و مصرف سوخت بهینه کرده است. نسخه‌های دیزلی آن نیز به دلیل مصرف پایین سوخت و انتشار کمتر دی‌اکسید کربن، بسیار مورد توجه خریداران در بازارهای اروپایی قرار گرفته‌اند.

پژو پارس

یکی از ماشین‌های خانوادگی تیپیکال که به نام پژو پارس یا همان پرشیا می‌شناسیمش، یک سدان جمع و جور اما جادار است که در سایز متوسط طراحی و تولید می‌شود. این خودرو که نسخه فیس لیفت 405 به حساب می‌آید، یکی از با کیفیت ترین خودروهای با موتور TU5 است. پژو پارس در نسخه‌های مختلف با موتورهای گوناگونی عرضه شده است که متداول‌ترین آن‌ها، موتور 1.6 لیتری و مدل‌های قدرتمندتر 1.8 لیتری هستند. موتور 1.8 لیتری که در برخی نسخه‌ها با سیستم سوخت‌رسانی کاربراتوری عرضه می‌شود، توان قابل قبولی در حدود 100اسب بخار تولید می‌کند.

اجاره ماشین

پژو پارس به عنوان یکی از ماشین های با موتور TU5 معمولاً با جعبه دنده‌های 5سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک عرضه می‌شوند. با ترکیب مناسبی از کشش و کارایی، فضای جادار، بدنه مقاوم و امکانات ایمنی بهینه برای سفرهای خانوادگی و دوستانه گزینه‌ای عالی برشمرده می‌شوند. بسیاری از خانواده‌های ایرانی که سفر با خودروی شخصی را بر وسایل نقلیه عمومی ترجیح می‌دهند و از سوی دیگر داخل ماشین خود فضای کافی برای سرنشینان و وسایل ندارند، گزینه اجاره پژو پارس را انتخاب می‌کنند.

رانا

خودروی رانا یکی از محصولات شرکت ایران خودرو است که به عنوان یک خودروی هاچ‌بک کلاس متوسط با موتور TU5 طراحی و به بازار عرضه می‌شود. این خودرو با طراحی نسبتاً مدرن و ظاهری اسپرت، با هدف رفع نیازهای روزمره رانندگانی راهی بازار شده که به دنبال یک خودروی کاربردی و مناسب برای جابجایی‌های شهری و جاده‌ای هستند و از این حیث یکی از بهترین ماشین های TU5 بازار به حساب می‌آید. رانا با استفاده از امکانات و تجهیزات رفاهی مانند سیستم تهویه مطبوع دستی، سیستم صوتی پیشرفته، مجموعه‌ای از تجهیزات ایمنی شامل کیسه هوا و ترمزهای ABS، تجربه رانندگی با امنیت و آسایش سرنشینان را فراهم می‌کند. این خودرو شتاب خوبی دارد، رانندگی با آن بسیار لذتبخش است، پیشنهاد می‌کنیم در صورتی که این خودرو با موتور tu5 را برای خرید انتخاب کرده‌اید، قبل از هر اقدامی با یک بار اجاره خودرو رانا رانندگی با آن در جاده را امتحان کنید، تا مطمئن شوید که این خودرو همان ماشین مورد نظر شماست.

از لحاظ فنی، پیشرانه‌ای 1.6 لیتری 4 سیلندر ساخت PSA Peugeot Citroënفرانسه به کار رفته در سیستم رانا، قدرت 105 اسب بخار همراه با تورک 142نیوتن‌متر فراهم می‌کند. رانا به عنوان خودرویی اقتصادی با نگهداری ساده و هزینه تعمیر و نگهداری پایین، انتخاب مناسبی برای خریداران با بودجه‌های محدود محسوب می‌شود. از این لحاظ شاید بتوان رانا را یکی از ارزان ترین ماشین های TU5 بازار دانست.

سیتروئن C2

هاچ‌بک کامپکت فرانسوی سیتروئن C2 یکی از بهترین ماشین های TU5 بازار است که ترکیبی از طراحی عضلانی و تیز دارد. فضای داخلی ارگونومیک و فناوری‌های مدرنی که در اختیار راننده و سرنشینان قرار گرفته اند، در میان رقبای هم رده جایگاه خوبی برای C2 به ارمغان آورده اند.

موتور سیتروئن C2 از تنوع نسبتا خوبی برخوردار است و شامل نسخه‌های بنزینی و دیزلی می‌شود که هر یک متناسب با نیاز و سلیقه مشتریان طراحی شده‌اند. در جدیدترین نسخه سیتروئن که بعد از تغییراتی وارد بازار شده است، موتور 4 سیلندر TU5 16 سوپاپ را داریم که با تولید قدرت 106 اسب بخار و تورک 142 نیوتن متر، نسبت به نسخه‌های پیشین شتاب و سرعت بیشتری ارائه می‌دهد. دو نوع جعبه دنده 5 سرعته و 4 سرعته اتومات هم برای این خودرو ارائه شده اند و درحال حاضر دنده اتومات تنها برای نسخه موتور 1.6 لیتری عرضه می‌شود.

دانگ فنگ اچ سی کراس

دانگ فنگ اچ سی کراس یک خودروی کراس اوور کوچک تولید شده توسط شرکت خودروسازی چینی دانگ فنگ است که با هدف جلب توجه بازار جوان و تمایل فزاینده به خودروهای شاسی‌بلند شهری طراحی می‌شود. این خودرو با ظاهری جذاب و مدرن، چهره‌ای متمایز در خیابان‌ها ارائه می‌دهد و با توجه به امکانات رفاهی و ایمنی خود توانسته است جایگاه مطلوبی در بین خودروهای کراس‌اوور اقتصادی باز کند. طراحی داخلی دانگ فنگ اچ سی کراس نیز با ارائه فضای وسیع داخلی، صندلی‌های راحت و داشبوردی مدرن که شامل صفحه نمایش لمسی مالتی‌مدیا و سیستم‌های کمک راننده پیشرفته است، تلاش دارد تا انتظارات مصرف‌کنندگان را برآورده کند.

از لحاظ فنی، دانگ فنگ اچ سی کراس مجهز به موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی است که قدرتش به حدود 105 اسب بخار می‌رسد. این خودرو با بلوک چهار سیلندری، کارآمدی مناسبی در ارائه ترکیبی از قدرت و کارایی ارائه می‌دهد. در زمینه ترانسمیشن، دانگ فنگ اچ سی کراس با گزینه‌های دنده دستی و اتومات متنوعی به مشتریان ارائه می‌شود و این امکان را به رانندگان می‌دهد تا بر اساس استایل رانندگی خود تجربه بهتری داشته باشند.

اجاره خودروهای مجهز به موتور TU5

پنجاه درصد لذت سفر، به وسیله نقلیه‌ای است که برای مسافرت انتخاب می‌کنید. خیلی از خانواده‌ها و به خصوص اکیپ‌‌های دوستانه، ترجیح می‌دهند به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما، با یک خودروی در اختیار به جاده بزنند و از مسیری که در کنار عزیزان طی می‌کنند لذت ببرند.

اما داستان به همین سادگی که به نظر می‌آید نیست. هزار و یک مانع ممکن است بر سر این راه به وجود بیاید. از عدم مالکیت خودروی شخصی گرفته تا خرابی، دود کردن و مصرف سوخت بیش از حد که نه تنها با سوختگیری‌های متعدد به جیب شما فشار می‌آورد، بلکه آلاینده‌های مضر نیز تولید می‌کند. با این اوصاف آیا باید دور سفر با خودروی شخصی را یک خط بزرگ بکشید؟

هیچ چیز نشد ندارد. با کیفیت ترین خودروهای با موتور TU5برای همین روزها طراحی شده اند. همسفری فولادی که در عین مصرف بهینه، سرعت و قدرتی هیجان انگیز و تجربه یک رانندگی روان را به شما هدیه بدهد، بی شک ذهن را قلقلک خواهد داد که به سراغ ماشین‌های مجهز به این پیشرانه بروید. اما خودرو، پفک نیست که به راحتی سر کوچه بروید و سفارش یک ماشین را بدهید. پس چه باید کرد؟

چاره کار، اجاره خودرو برای مسافرت است. تصور سفر با خودرویی که آسایش و امنیت را به همراه داشته و یار شما در جاده‌ها باشد، به خودی خود لذتبخش خواهد بود. اجازه ندهید نگرانی بی‌مورد مربوط به کاغذبازی‌های فراوان و کارهای حقوقی اجاره خودرو شیرینی رویای شما را بهم بریزد! برخلاف بسیاری از شرکت‌های ریز و درشت رنت خودرو در سراسر کشور، یک مرکز اجاره ماشین سپریس در خدمت شما عزیزان است که بدون دردسر، امکان اجاره ماشین را برای شما فراهم می‌کند.

مزیت اجاره ماشین برای سفراز سپریس این است که تمام مراحل عقد قرارداد اجاره خودرو، به صورت اینترنتی و طی کمتر از چند دقیقه قابل انجام خواهد بود. اگر قصد دارید یک سفر هیجان انگیز با خودروی موردعلاقه‌تان را تجربه کنید، یا دلتان می‌خواهد با مدل خودرویی که چشمتان را برای خرید گرفته یک تست درایو مشتی داشته باشید، رنت خودرو از سپریس دقیقاً همان چیزی است که نیاز دارید.

سخن آخر

در دنیای پُررونق اجاره خودرو، تقاضا برای انتخاب‌هایی که هم به‌صرفه باشند و هم لذت رانندگی را دوچندان کنند، همواره در حال رشد است. در این میان جدیدترین بهترین ماشین های TU5 بازار تعادلی مطلوب میان کارایی و اقتصاد را ارائه می‌دهند و به همین دلیل، در صدر فهرست‌های اجاره قرار دارند.

خودروهای مجهز به موتور TU5، با مصرف سوخت بهینه، عملکردی متعادل در شهر و بزرگراه‌ها را تضمین می‌کنند. این خصوصیت، آنها را به گزینه‌ای مناسب برای مصرف‌کنندگان هوشمند تبدیل کرده است. با در نظر گرفتن استانداردهای زیست‌محیطی مدرن، لیست خودروهای با موتور TU5 می‌توانند همسفرانی مطمئن برای دوستداران طبیعت و محافظ سلامت و آسایش نسل‌های آینده باشند.

اجاره ماشین

اگر می‌خواهید از سفری لذتبخش همراه خانواده و عزیزان خاطراتی به یاد ماندنی بسازید، اجاره بهترین خودروهای با موتور TU5انتخابی اقتصادی و در عین حال لذتبخش به حساب می‌آید. ماشین‌های هاچ‌بک جذاب یا سدان خانوادگی مجهز به این پیشرانه، تجربه رانندگی با سرعت و تورک بهینه را برای شما به همراه دارند و با محیط زیست نیز ملایم‌تر خواهند بود.. اجاره خودرو با موتور TU5، انتخابی است که هر دو وجه اثربخشی و اصالت را به هم متصل می‌کند و بدون شک در هر سفر، رضایت و آرامش خاطر شما را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: جوان خودرو