به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، یک شرکت استارتاپ ژاپنی به نام «آروماجوین» در نمایشگاه CES 2024 لاس وگاس، دستگاهی را معرفی کرده است که میتواند همزمان با تماشای ویدئو، بوها و عطرهای متناسب با آن را پخش کند.
این دستگاه به شکل یک گردنبند است و دارای شش محفظه جداگانه برای کپسولهای عطر است که قابل تعویض هستند.
کاربر میتواند با اتصال گوشی همراه یا رایانه به دستگاه از طریق بلوتوث، وای-فای یا یواسبی، بوهای مختلف را در هر لحظه از ویدئو فعال کند.
گفته شده صدها عطر و بوی متنوع در یک کتابخانه دیجیتالی قابل دسترس است که توسعهدهندگان میتوانند بر اساس نیاز خود، عطرهای سفارشی را هم انتخاب کنند.
این دستگاه حدود ۳۰۰ گرم وزن دارد و به دلیل طراحی ارگونومیک، فشار زیادی به شانه وارد نمیکند. قیمت این محصول حدود ۳۵۰ دلار تعیین شده و قرار است از ماه مه ۲۰۲۴ به بازار عرضه شود. همچنین هر کپسول عطر حدود ۳۰ دلار هزینه خواهد داشت.
آروماجوین محصول دیگری به نام «آروما اسپیکر ۶۰» را هم رونمایی کرده که برای استفاده در سینماها و باشگاههای واقعیت مجازی طراحی شده است. انتظار میرود این محصول گرانقیمتتر از نسخه گردنبندی باشد.
به نظر میرسد آروماجوین تکهای مهم از پازل واقعیت مجازی یعنی حس بویایی را پوشش میدهد و میتواند تجربهی کاربران را واقعیتر کند.
انتهای پیام
منبع: سیتنا