اعلام محدودیت‌های ترافیکی ۱۳ محرم در یزد

اعلام محدودیت‌های ترافیکی ۱۳ محرم در یزد

سرهنگ عزیزالله دستوار، جانشین پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: همه ساله در سومین روز شهادت امام حسین (ع) برنامه‌هایی از سوی هیئت‌های مذهبی در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار می‌شود.

وی افزود: بر این اساس به منظور پیشگیری از بروز سانحه و تسهیل در اجرای برنامه‌های عزاداری از سوی هیئت‌های مذهبی، محدودیت ترافیکی از ساعت ۵:۳۰ تا ساعت ۱۹ روز دوشنبه ۹ تیرماه در خیابان قیام از تقاطع بعثت تا تقاطع شهدا اعمال می‌شود.

سرهنگ دستوار گفت: محدودیت توقف وسایل نقلیه تا پایان مراسم عزاداری در خیابان قیام اجرا و وسایل نقلیه پارک شده، توسط یدک کش از محل خارج خواهند شد.

آئین سنتی عزاداری سیزدهمین روز ماه محرم با بیش از یک قرن قدمت با حضور هیات‌های مختلف مذهبی و با اجتماع پرشور مردم ولایتمدار ،فردا ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح در مسجد ملااسماعیل یزد برگزار می‌شود.
در این مراسم هیات‌های عزاداری به یاد شهدای دشت کربلا و حضرت امام‌حسین (ع) به سوگواری می‌پردازند و همچنین ذاکران و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در رثای مظلومیت شهیدان دشت نینوا عزاداری می‌کنند.
بر اساس یک سنت دیرینه در این مراسم، روحانیان از عزاداران استقبال و با پذیرایی قهوه به آن‌ها خوش‌آمد می‌گویند و طبق سنت هر ساله در مسجد ملا اسماعیل که در بافت قدیم شهر قرار دارد، برگزار می‌شود.

پایان پیام/الف

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.