به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از سایپانیوز، شاهین منجیان با بیان مطلب فوق گفت: طرح توسعه و ارتقاء مرکز آنالیز کیفی قطعات برگشتی با رویکرد استاندارد سازی فرایند تشخیص، عیب یابی و تعویض قطعات برگشتی از شبکه خدمات پس از فروش در سال 1402 در دستور کار قرار گرفت تا ضمن استفاده از ظرفیت و دانش سازندگان، نسبت به تست آنلاین قطعات برگشتی از شبکه و در حضور نمایندگی ها اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی افزود: مرکز آنالیز قطعات برگشتی، با بهره گیری از مدل PDCA (برنامه، اقدام، کنترل، اقدام مجدد) نسبت به بهبود و اجرای فرآیندهایی که سبب ارتقاء رضایت مشتریان می شود اقدام کرده و با الگو برداری از تجربه موفق برندهای داخلی و خارجی به یک مرکز تولید دانش در گروه سایپا تبدیل شده است.
منجیان تصریح کرد: با راه اندازی مرکز آنالیز قطعات برگشتی علاوه بر موضوعات فوق، آنالیز حالات خرابی بالقوه قطعات برگشتی(FMEA) نیز به طور همزمان صورت گرفته و اقدامات اصلاحی یا پیشگیرانه ی موثری در محیط سازندگان تعریف و عملیاتی شده است که از آن جمله می توان به اصلاح عیوب مربوط به شیشه بالابر برقی و … اشاره کرد.
وی افزود: همچنین مرکز فوق به عنوان بازوی اجرایی زنجیره تامین سازه گسترسایپا نسبت به ریشه یابی عیوب کیفی اعلام شده توسط مشتریان اقدام کرده و اطلاعات حاصل از بررسی ها به صورت مستمر به زنجیره تامین اعلام می شود تا با آگاهی بخشی به سازندگان، ریسکهای موجود در فرآیند تولید قطعات، شناسایی و رفع شوند. اجرای موضوع فوق گام موثری در بهبود شرایط کیفی قطعات ارسالی در پی داشته است.
معاون کیفیت و توسعه پایدار سازه گسترسایپا اقدامات و برنامه های آتی این شرکت جهت بهبود شرایط فعلی مرکز آنالیز قطعات برگشتی را عناوینی چون:
1- تدوین برنامه جامع جهت ساخت و استقرار دستگاه های تست (افزایش دستگاه های فوق با توجه به افزایش بیش از دو برابری نسبت به وضعت جاری تا پایان سال 1402 با اولویت بندهای حائز اهمیت (قطعات ایمنی، مقدار برگشتی بالا و قیمت قطعات برگشتی)
2- استفاده از ظرفیت همکاران امور مهندسی متد سازه گستر جهت اخذ تأییدیه دستگاه های تست
3- تدوین برنامه جامع جهت بازسازی و بهبود شرایط محیطی و ایمن سازی سالنهای جمع آوری و تست قطعات مطابق با استاندارد اعلام شده توسط امور مهندسی متد سازه گستر
4- ارتقاء فرآیند انهدام قطعات برگشتی، با استقرار دستگاه های مدرن و سازگار با شرایط زیست محیطی (مطابق مدل پیاده سازی شده در شرکت های معتبر) مطرح کرد که این موارد جهت بهره گیری بهتر سازمان از ظرفیت های مرکز فوق است.
وی افزود: انجام فعالیت های فوق سبب افزایش آگاهی شبکه خدمات پس از فروش نسبت به عملکرد قطعات، کاهش خطای شبکه در تعویض قطعات سالم، شناسایی سریع ریشه ایرادات کیفی قطعات و اعلام به زنجیره تامین، انجام اقدامات واکنش سریع در زنجیره تامین برای رفع عیوب اعلام شده، کاهش زمانی بررسی فنی و کیفی قطعات و همچنین کاهش بروکراسی اداری شده است.
انتهای پیام/
منبع: جوان خودرو