پیانوی مرگ؛ شش سال از انتقال الکسیس سانچز به منچستریونایتد گذشت

وقتی الکسیس سانچز و منچستریونایتد بدترین تصمیم ممکن را گرفتند.

طرفداری | 105 گل و پاس گل در 166 بازی، این آمار دوران 3.5 ساله الکسیس سانچز در آرسنال است. مهاجم شیلیایی پس از ناکامی توپچی‌ها در کسب عناوین قهرمانی، در واپسین سال قراردادش تصمیم گرفت به دنبال ماجراجویی جدیدی باشد. منچسترسیتی به عنوان مدعی اول قهرمانی برای انتقال او وارد عمل شد. آن‌ها خیلی سریع با سانچز به توافق رسیدند؛ او قرار بود دستمزدی 13 میلیون پوندی + 15 میلیون پوند پاداش برای انتقال در ژانویه دریافت کند. در حالی که به نظر می‌رسید ستاره آرسنال راهی اتحاد خواهد شد، جانلوکا دی مارتزیو با یک توییت کوتاه خبری جنجالی مخابره کرد: «منچستریونایتد طی ساعات اخیر برای هایجک الکسیس سانچز تلاش می‌کند». شیاطین سرخ به مورینیو قول داده بودند ایوان پریشیچ را در تابستان به خدمت خواهند گرفت اما به دلیل اعتماد به مارکوس رشفورد و آنتونی مارسیال، خرید وینگر اینتر منتفی شد. اد وودوارد مانند انتقال‌های لاکچری گذشته تلاش می‌کرد پیام واضحی برای رقبا ارسال کند: منچستریونایتد بازگشته است.

منچستریونایتد ظرف 48 ساعت مقدمات انتقال الکسیس سانچز را فراهم کرد. برای تسهیل این معامله، ژرژ مندس به عنوان واسطه به لندن سفر کرده بود تا ژوزه مورینیو که آن روزها هنریخ مخیتاریان را راهی سکوها کرده بود، یک گزینه تهاجمی دیگر داشته باشد. در قدم اول، دو باشگاه روی مبلغ انتقال اختلاف داشتند. آرسنال نمی‌خواست در واپسین روزهای ژانویه، سانچز را بدون جانشین به فروش برساند و به همین دلیل آن‌ها مجبور شدند فرمول معاوضه ستاره شیلیایی با میخیتاریان را قبول کنند. ارزش هر بازیکن 35 میلیون پوند برآورد شده بود.

سانچز طی 2.5 سال حضور در منچستریونایتد، 30 میلیون پوند دریافت کرد

منچستریونایتد برای انتقال سانچز دو اشتباه وحشتناک مرتکب شد. شیاطین سرخ دستمزد پیشنهادی منچسترسیتی را دو برابر افزایش دادند. سانچز 350 هزار پوند به عنوان حقوق هفتگی پایه دریافت می‌کرد که با پاداش‌های سهل الوصول به رقم 560 هزار پوند می‌رسید. سانچز برای رونمایی از انتقالش در ورزشگاه اولدترافورد پشت پیانو نشست تا با هالیوودی‌ترین شکل ممکن شماره 7 جدید منچستریونایتد معرفی شود. هر دو موضوع فشار بی‌اندازه‌ای روی سانچز اعمال کردند تا در همان ابتدا، این انتقال شکست خورده تلقی شود. او طی 45 بازی تنها 5 گل به ثمر رساند و در ادامه با دریافت دستمزدش از سوی یونایتد، به صورت قرضی راهی اینتر شد. 6 میلیون پوند به ازای هر گل.

الکسیس سانچز در نهایت با دریافت غرامت قراردادش را با منچستریونایتد فسخ کرد. در سمت دیگر این انتقال نیز هنریخ میخیتاریان مورد مشابهی را تجربه کرد تا بدترین معاوضه تاریخ توسط دو باشگاه انگلیسی رقم بخورد.

رونمایی باشگاه منچستریونایتد از الکسیس سانچز

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.