گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت

گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت

حمزه کرایلو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزش مهارتی در قالب طرح اوقات فراغت اظهارکرد: این طرح در قالب یک تفاهم‌نامه مشترک بین دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صداوسیما، کمیته امداد، دانشگاه آزاد، بسیج و فنی و حرفه‌ای با رویکرد توسعه فرهنگ مهارت‌آموزی، شناسایی استعدادهای برتر و ساماندهی اوقات فراغت دانش‌آموزان در حال اجرا است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان افزود: ما در این طرح با بخشی از جامعه دانش‌آموزی مواجه هستیم که چهار تا پنج سال آینده وارد بازار کار خواهند شد و ما با برگزاری این طرح، تلاش می‌کنیم تا شرایط را برای شناسایی استعدادها و توانمندی‌های آنان فراهم کنیم.

وی با اشاره به آغاز طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان با رویکرد مهارت‌آموزی گفت: این طرح از ۱۵ تیرماه در استان آغاز شده و تا کنون بیش از ۸۰ کارگاه آموزشی برای رده‌های سنی ۱۵ تا ۱۸ سال و ۱۰ کارگاه برای دانش‌آموزان رده سنی ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای گلستان در ادامه اظهارکرد: امسال استان گلستان میزبان بیست و یکمین دوره مسابقات ملی مهارت در حوزه فناوری اطلاعات در رشته‌های طراحی مهندسی مکانیک، طراحی گرافیک، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، توسعه نرم‌افزارهای موبایلی، فناوری‌های وب و مدیریت سیستم‌های تحت شبکه است و امسال رشته پردازش ابری نیز به این مسابقات افزوده شده است.

وی اعلام کرد: تاکنون در استان گلستان ۳۷۶ نفر و در کشور پنج هزار و ۳۴۷ نفر در رشته‌های مختلف این مسابقات شرکت کردند و در حال حاضر مسابقات نوجوانان ( رده سنی ۱۴ تا ۱۶ سال) در رشته‌های برنامه‌نویسی موبایل، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، طراحی گرافیک، صفحات وب، نقشه‌کشی معماری و و اولین دوره مسابقات نوظهور با عنوان طراحی صنعتی در حال برگزاری است.

کرایلو به برگزاری مسابقات مهارتی ویژه زندانیان اشاره کرد و گفت: مرحله شهرستانی این مسابقات در رشته‌های جوشکاری، پیرایش‌گری و خیاطی مردانه و صنایع چوب به پایان رسیده است و مرحله استانی نیز به‌صورت فراگیر برگزار می‌شود.

پایان پیام/۸۳۰۰۴

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.