اعلام تغییرات بی سابقه اپ استور برای کاربران اروپایی

شرکت اپل اخیرا تغییرات بزرگی در اکوسیستم اپلیکیشن‌ها در اروپا اعمال کرده که تا به امروز بی‌سابقه بوده است از جمله راه‌اندازی اپ استور مستقل روی آیفون و آیپد و کاهش کمیسیون‌های مربوط به انتشار اپلیکیشن در اپل استور.

اخیرا اتحادیه اروپا قوانین جدیدی در رابطه با اپلیکیشن‌های اکوسیستم اپل وضع کرده که قرار است از ماه مارس (فروردین ماه) به اجرا دربیاید. تغییرات جدید در حیطه اپلیکیشن‌ها نیز، در واقع پاسخ شرکت اپل به این قوانین جدید است که نقطه عطفی در تاریخ این شرکت بزرگ محسوب می‌شود. اپ استور که ۱۵ سال از زمان معرفی آن می‌گذرد، همیشه اکوسیستمی مهم و انحصاری برای شرکت اپل محسوب می‌شده است و هرگز هیچ برنامه‌ای خارج از فضای اپ استور، قابل دریافت و نصب روی دستگاه‌های آی‌اواس نبوده است.

با اعمال این تغییرات، کاربران می‌توانند به طیف وسیع‌تر و متنوع‌تری از اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنند و دست برنامه نویسان نیز برای ارتقا کیفیت و نحوه ارائه اپلیکیشن‌هایشان بازتر خواهد شد.

مقالات مرتبط:

نصب اپلیکیشن خارج از اپ‌استور برای کاربران اروپایی…زمان افتتاح فروشگاه فیزیکی «متا استور» اعلام شددلایل تاخیر بی سابقه در تولید و تحویل آیفون ۱۴ چیست؟اقدامات بی‌سابقه گوگل برای کاهش هزینه‌ها

این قوانین جدید و نحوه برخورد اپل با آنها نشان می‌دهد که تاثیراستراتژی‌های قانونگزاران اتحادیه اروپا، تا چه اندازه می‌تواند روی رویکردهای تجاری شرکت بزرگی مانند اپل تاثیر گذار باشد. تا کنون برنامه نویسان زیادی نارضایتی خود را از اپل را اعلام کرده و مدعی بودند که این اکوسیستم انحصاری، عملا رقابت را غیر ممکن کرده است.

در این تغییرات جدید کاربران می‌توانند برنامه‌های مستقل (که اپل سازنده اصلی آنها نیست) را از فروشگاه‌های اپ استور خارج از اکوسیستم اپل دانلود کنند. این شرکت همچنین ساختار جدیدی برای پرداخت کمیسیون برنامه نویسان معرفی کرده است. کمیسیون پرداختی برنامه‌هایی که در طی یک سال، ۱ میلیون بار دانلود شده‌اند، ۰.۵ یورو خواهد بود و برای برنامه‌هایی اعمال می‌شود که یا در اپ استور مستقل عرضه شده و یا روی اپ استور اصلی اپل باقی خواهند ماند. کمیسیون پرداختی اپلیکیشن‌هایی که روی اپ استور اصلی اپل باقی می‌مانند، از ۳۰ درصد به ۱۷ درصد و برای برخی از برنامه نویسان واجد شرایط، از ۱۵ درصد به ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت.

شرکت اپل مدعی است که انحصاری و محدود بودن اکوسیستم اپ استور، به دلیل بالابردن امنیتی دستگاه‌های سیستم عامل آی‌اواس، اینگونه طراحی شده است. اپل همچنین اعلام کرده که این تغییرات جدید صرفا در اروپا و برای کاربران و برنامه نویسان اروپایی عرضه شده و قرار نیست در دیگر نقاط جهان نیز ارائه شود.

اپل مدعی است بعد از اعمال قوانین جدید اتحادیه اروپا و تغییرات اکوسیستم اپل، مردم به خوبی متوجه خواهند شد که چرا اپل همیشه روی محدودسازی اپ استور تاکید داشته است.

منبع: cnn

منبع: آی تی ایران

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.