داوری فوتبال؛ هر بازی 6 میلیون/ صالحی: حقوق داوران شوخی تلخی است

طرفداری | وحید صالحی کارشناس داوری فوتبال در گفت‌وگو با رادیو صبا نسبت به حقوق داوران لیگ برتر معترض شد.

«زیر طاقی» یکی از برنامه‌های ورزشی این شبکه رادیویی است، که با رویکرد تازه به مرور اتفاقات ورزشی و حواشی آن در هفته‌ای که گذشت، می‌پردازد. این برنامه در گفت‌وگوی کارشناسی میزبان وحید صالحی کارشناس داوری شد. صالحی در این گفت‌وگو نسبت به حقوق داوران لیگ برتر معترض شد و بیان کرد:

در ابتدای لیگ امسال به داوران فوتبال قول حقوق ۱۰ میلیون تومانی را دادند، ولی نیم فصل که گذشت داوران اطلاع دادند ۶ میلیون تومان بابت هر بازی حقوق دریافت کردند. متاسفانه با کسر مالیات دریافتی آنها 5 میلیون و 400 هزار تومان شد.

کارشناس داوری این رقم را در اوضاع اقتصادی امروز برای داوران یک شوخی تلخ دانست و گفت:

رقم 5میلیون و ۴۰۰ برای کسی که می‌خواهد بازی را داوری کند و بازیکنان آن دستمزد میلیاردی می‌گیرند عدد خوبی نیست. ماده ۱۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم، اختیار معافی مالیات را به دولت داده است و دولت تصویب کرد فعالیت فدراسیون‌های ورزشی معاف از مالیات هستند.

صالحی افزود:

۶۰۰ هزار تومان رقم قابل توجهی نیست ولی برای کسی که حقوق حقوق ۶ میلیون تومانی دریافت می‌کند ۱۰ درصد مالیات زیاد است. اگرچه من از برخی دوستان داور شنیدم که برای داوری حدود 10 بازی فقط 30 میلیون تومان دریافت کرده اند، یعنی داوری 3 میلیون تومانی!

مجری برنامه جویای اختلاف قول ۱۰ میلیون تومانی تا دریافتی ۵ میلیون تومانی شد و گفت:

علیرغم نبود امکاناتی مثل ارتباط رادیویی و کمک داور، به نظر شما چرا این اختلاف در پرداختی داوران وجود دارد؟

صالحی در پایان گفت:

متاسفانه وقتی خدماتی را کم می‌کند ذینفعان خودشان نفع می‌برند. هیات رئیسه چرا باید ۲۰ هزار دلار برای رفتن تیم ملی به قطر پاداش بگیرد؟ داور بعد از بازیکن و مربیگر در فوتبال رکن اساسی دارد و متاسفانه مورد بی‌توجهی قرار گرفته است. حقوق داوران باید متناسب با دریافتی بازیکنان باشد.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.