۴ درصد مشترکان گاز مازندران‌ پر مصرف‌اند/افزایش گاز بها شامل دهک های پایین‌ نمی‌شود

۴ درصد مشترکان گاز مازندران‌ پر مصرف‌اند/افزایش گاز بها شامل دهک های پایین‌ نمی‌شود

قاسم مایلی در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار کرد: ۹۷ درصد مشترکان ما در اقلیم ۳ قرار دارند که برای اصلاح الگوی مصرف تغییراتی در قیمت گاز بها در این بخش داشتیم.

وی افزود: برخی از مشترکان بدون هماهنگی با شرکت گاز از تک واحدی به دو و سه واحدی افزایش دادند اما به گاز و نظام‌مهندسی اطلاع ندادند و موجب افزایش گاز بها شد.

مدیر کل گاز مازندران یادآور شد: رطوبت بالای مازندران موجب شد که مصرف گاز بالا باشد و لذا اگر برخی موارد رعایت نشود و تعداد واحد را افزایش دهند و اطلاع ندهند، شاهد افزایش گاز بها خواهیم شد.

مایلی گفت: در سال جاری برای کمک به مشترکان، رنج مصرف بالا رفته، اما قیمت افزایش پیدا نکرده است.

وی اظهار کرد: بیش از ۷۰ درصد مصارف گاز مازندران مربوط به دهک های اول تا سوم است که دارای مصرف پایین هستند و تغییری در تعرفه‌های این بخش نداریم.

این‌ مسئول افزود: ۱۸ درصد ما مربوط به مصارف بالای ۴۰۱ تا ۶۰۰ مترمکعب است که میانگین‌ قیمت گاز بها ۲۰۰ هزار تومان است و ۱۵ درصد افزایش قیمت گاز بها دارند.

مدیر عامل گاز مازندران‌ گفت: پله‌های ۷، ۸، ۹ و ۱۰ افزایش ۳۵ درصدی را در افزایش قیمت گاز بها داریم.

وی یادآور شد: پله‌های ۱۱ و ۱۲ افزایش بالا داریم که نگران کننده است و شاهد افزایش گاز بهای بالایی خواهیم بود که هشدارهای لازم ارائه شده و پیامک ارسال خواهد شد و باید مصارف را اصلاح و کنترل کنند.

مایلی رستمی خاطرنشان کرد: مشترکان ۱۰ و ۱۱ و ۱۲ که مصرف ۵ تا ۶ هزار تومن هر یک متر مکعب باید به خود بیایند که زیربنای بالا و موتورخانه‌های بزرگ دارند و باید الگوی مصرف را رعایت کنند تا گاز در اختیار همه مردم قرار گیرد و شاهد افزایش چند برابر قیمت نباشند و ما هم گاز پایدار در اختیار مردم قرار دهیم.

وی افزود: ۴ درصد مشترکان ما از یک میلیون و ۶۰۰ هزار مشترک‌ مازندران در این بخش و در دهک‌های بالا با مصرف بالا و نامتعارف و پرمصرف قرار دارند.

مدیر عامل گاز مازندران‌ گفت: برای ۲۵ هزار مشترک دارای مصرف نامتعارف مازندران، اخطار لازم داده شده است که رعایت مصرف را رعایت کنند و کمک‌کار شرکت گاز برای پایداری گاز در فصل سرما باشند.

انتهای پیام/منبع: ايلنا