تظاهرات همبستگی کارگران و دهقانان هندی/ محکومیت بی‌عملی دولت

تظاهرات همبستگی کارگران و دهقانان هندی/ محکومیت بی‌عملی دولت

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری WFTU، جمعی از کارگران و دهقانان هندی در همبستگی با کارگران منطقه مانی‌پور هندوستان که با برخورد دولت مواجه شده‌اند، روز گذشته به خیابان‌ها آمدند.

تظاهرات اعلام همبستگی اتحادیه‌های صنفی در هندوستان با مردم و کارگران مانی‌پور هند و اعتراض به بی‌عملی دولت و حزب راست حاکم این کشور را در دو روز گذشته درنوردید.

هزاران نفر از کارگران، دهقان و کارمندان بخش غیردولتی در سراسر کشور در همبستگی با مردم مانیپور با فراخوان مرکز اتحادیه‌های کارگری هند (CITU)، کیسان سابها (AIKS) و اتحادیه کارگران کشاورزان سراسری هند (AIAWU) به خیابان‌ها آمدند.

از آنجا که درگیری ارتش و پلیس هند با مردم و کارگران منطقه مانی‌پور منجر به زد و خوردهای گسترده شده است، معترضان خواستار بازگرداندن صلح در این ایالت، خلع سلاح مردم، ایجاد امکانات در کمپ‌های امدادی و جبران خسارات وارده به اموال مردم شدند.

ماجرا از آنجا شروع شد که فیلم‌های تکان دهنده‌ای از خشونت و آزار علیه دو زن کارگر در مانی‌پور منتشر شد و وجدان عمومی دچار خدشه شد.

این روزها خشونت و آزار جسمی، روانی و جنسیتی علیه زنان در محیط‌های کارگری هندوستان در غفلت دولت به امری شایع بدل شده است. بسیاری از اتحادیه‌ها پیش از این به انفعال دولت هند در این زمینه و از جمله در مورد مسئله اخیر مانی‌پور معترض شدند.

WFTU به عنوان فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری در واکنش به این اعتراضات اعلام کرده است: پاسخ طبقه کارگر، کارگران کشاورزی و دهقانان و به طور کلی مردم هند به فراخوان همبستگی بار دیگر ثابت کرد که اتحاد طبقات زحمتکش و مردم تنها می‌تواند با انواع فساد و خیره‌سری دولت‌ها مقابله کند و صلح و دوستی را در میان مردم به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/منبع: ايلنا

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.