تاثیر هوش مصنوعی در کاهش بحران جهانی آب

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، انتظار می‌رود تا سال 2030، تقاضا برای آب شیرین در سراسر جهان 40 درصد بیشتر از عرضه آن شود.

«Earth05»، یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در بارسلون که در جریان مجمع جهانی اقتصاد داووس اعلام موجودیت کرد و می‌گوید قصد دارد برای کشف راه‌حل‌هایی برای بحران جهانی آب، که به گفته کارشناسان طی چند دهه آینده به صورت تصاعدی بدتر خواهد شد، از هوش مصنوعی استفاده کند.

آب برای حیات و انواع و اقسام فعالیت‌های انسانی ضروری است، اما در حال حاضر حدود 2.2 میلیارد نفر در سراسر جهان به آب آشامیدنی مدیریت‌شده ایمن دسترسی ندارند. کمبود آب اکنون در حال تبدیل شدن به یک مشکل جهانی است.

بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد، انتظار می‌رود تا سال 2030، تقاضا برای آب شیرین در سراسر جهان 40 درصد بیشتر از عرضه آن شود، که باعث می‌شود حدود 1.6 میلیارد نفر بدون آب آشامیدنی مدیریت‌شده سالم بمانند.

Earth05 با ادغام آب، آموزش و هوش مصنوعی در ابتکارات خود به دنبال مقابله با این فاجعه قریب‌الوقوع است. فناوری جدید این امکان را ایجاد می‌کند تا سیستم‌های آینده، از مصرف آب گرفته تا دسترسی به آب، بر اساس شرایط آب و هوایی پیش‌بینی‌شده مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.

برخی از راه‌هایی که می‌توان از هوش مصنوعی برای کاهش بحران جهانی آب استفاده کرد، بهینه‌سازی سیستم‌های آبرسانی برای کارآمدتر کردن آنها، تشخیص نشت آب، که بسته به منطقه می‌تواند بین 10 تا 30 درصد باشد و پیش‌بینی اینکه چه زمانی افزایش‌های شدید در میزان آلاینده‌ها رخ می‌دهد، هستند.

توانایی هوش مصنوعی برای ایجاد سیستم‌های آبیاری بهتر ضروری است، چرا که اکثریت عمده ذخایر آب جهان، از 70 درصد تا 90 درصد بسته به منطقه، به کشاورزی اختصاص پیدا می‌کند.

از آنجایی که مکرر مواردی مشاهده شده که محصولی نامناسب برای شرایط اقلیمی و آب و هوایی یک منطقه خاص کشت شده است، هوش مصنوعی همچنین می‌تواند مناسب بودن محصولات کشت‌شده در یک مکان خاص را تجزیه و تحلیل کند.

انتهای پیام

منبع: سیتنا

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.