بنیاد تعاون زندانیان: ۴۰هزار زندانی شاغل در کشور وجود دارد

بنیاد تعاون زندانیان: ۴۰هزار زندانی شاغل در کشور وجود دارد

به گزارش گروه قضائی خبرگزاری فارس، رحیم مطهرنژاد مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان در جریان پنجمین تور نظارتی قوه قضائیه که در استان قم برگزار شد گفت: بنیاد تعاون زندانیان با سابقه ۸۲ سال در کشور با دو مسؤولیتی حرفه آموزی و توانندسازی زندانیان که خروجی آن با کمک سازمان زندان‌ها و سازمان فنی حرفه‌ای کشور سالانه به آموزش ۸۰ هزار نفر می‌پردازد.

وی ادامه با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ هزار زندانی شاغل حقوق بگیر در سطح کشور داریم، گفت: اکنون ۱۰ هزار زندانی با پابند الکترونیک مشغول فعالیت هستند، بنیاد تعاون زندانیان در هزار واحد تولیدی در داخل و خارج از زندان، پنج هزار محصول تولید و در اقتصاد ملی نقش ایفا می‌کنند.

مطهرنژاد. افزود: بالغ بر ۱۵ هزار هکتار در سراسر کشور زمین کشاورزی و ۳ هزار هکتار زمین باغی در اختیار بنیاد تعاون زندانیان قرار دارد، مجموع واحد‌های تولیدی و خدماتی بنیاد تعاون ۲ هزار و ۲۵۰ واحد است و مجموع نیرو‌هایی خدمت‌رسان حدود هزار و ۵۰۰ نفر هستند.

وی افزود: امروز در آغاز دهه فجر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی واحد تولیدی موتورسیکلت در استان قم افتتاح شد که در فاز اول ۷۰ نفر در این مکان و ۸۰ زندانی رای باز نیز در بیرون از محیط زندان در محیط کارخانه مشغول به کار هستند.

مدیر عامل بنیاد تعاون زندانیان در ادامه گفت: درخواست ما از نمایندگان مجلس این است که برای بعد از آزادی زندانیان برنامه داشته باشند و باید این امر مورد توجه دستگاه‌های حاکمیتی نیز قرار گیرند همانگونه که به آزادی آن‌ها کمک می‌کنیم باید برای اشتغال آن‌ها نیز باید تلاش کنیم.

وی افزود: اعتقاد ما این است که هر شغلی که برای زندانی ایجاد شود چهار آسیب، از خود زندانی، خانواده او، همبندیان و از جامعه کاسته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.