کاپرا U و B گروه بهمن در 4 نسخه عرضه خواهد شد؛ از تک کابین تا اتوماتیک!

پیکاپ کاپرا - ZX AUTO - BAHMAN CAPRA

پاییز امسال بود که گروه بهمن طی بیانیه‌ای اعلام کرد تا برنامه دارد تولید خانواده وانت کارا را از سال آینده متوقف کند. این اقدام گروه بهمن می‌تواند نشانگر آن باشد که امکان تطبیق وانت کارا با آخرین استانداردهای اجباری سازمان استاندارد وجود نداشته و قید تولید آن را زده است.

اما حدود یک ماه پیش بود که متوجه شدیم گروه بهمن به دنبال توسعه خانواده پیکاپ کاپرا است. خانواده جدید کاپرا که با تیپ‌های B (باری و پایه) و U (آفرودی) شناخته خواهد شد، قرار است تا بزودی معرفی و جایگزین وانت کارا شوند. این خبر در نشستی در نمایشگاه خودرو تهران (اتو اکسپو تهران) توسط مدیران گروه بهمن هم تایید و اعلام شد.

پیکاپ کاپرا - ZX AUTO - BAHMAN CAPRA
پیکاپ کاپرا

براساس اطلاعات بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، قرار است تا کاپرا در 2 تیپ و 4 نسخه وارد بازار شود. همانطور که گفته شد، تیپ پایه و باری، B نام داشته و قرار است کاپرا در این تیپ، در قالب تک کابین و دو کابین دنده ای مونتاژ و عرضه شوند. تیپ باری کاپرا در کشور چین، با پیشرانه ضعیف‌تری تولید می‌شود؛ اما فعلا برایمان مشخص نیست که در ایران، چه اتفاقی برای آن رخ خواهد داد.

تیپ بعدی و لوکس‌تر کاپرا، U نام داد. کاپرا U قرار است تا در دو تیپ دنده ای و اتوماتیک عرضه شود. کاپرا در کشور چین هم نسخه اتوماتیک ندارد. آنطور که گفته می‌شود، اتوماتیک شدن پیکاپ کاپرا، پروژه ای مخصوص بازار ایران است. در رابطه با پیشرانه نسخه اتوماتیک، اطلاعاتی در دسترس نیست. اما انتظار داریم تا در نسخه دنده ای پیکاپ کاپرا U، همچنان از همان پیشرانه 2.4 لیتری تنفس طبیعی استفاده شود. این پیشرانه توانایی تولید 125 اسب بخار، قدرت و 205 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

وانت کاپرا ZX AUTO - BAHMAN CAPRA پیکاپ کاپرا - ZX AUTO - BAHMAN CAPRA

فعلا سطح امکاناتی خانواده جدید کاپرا مشخص نیست. اما براساس استانداردهای اجباری، کاپراها باید مجهز به سامانه کنترل پایداری (ESP)، چراغ های روز، سنسورهای پایش باد تایرها (TPMS)، نشان دهنده وضعیت دنده‌ها (GSI) و… شوند.

لازم به ذکر است که نسخه فعلی کاپرا که با نام کاپرا 2 شناخته می شود، دارای امکاناتی مانند سیستم تهویه مطبوع، قفل مرکزی و ریموت کنترل، تنظیم برقی آینه‌های جانبی، شیشه بالابر برقی، دوربین دید عقب، گارد ریل استیل، سنسور دنده عقب، سیستم مولتی مدیا همراه با نویگیشن، 2 کیسه هوا راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل، چراغ‌های روشنایی در روز (Daylight)، صفحه نمایشگر 7 اینچی لمسی، قابلیت برقراری ارتباط با تلفن همراه و پخش و کنترل فایل صوتی از طریق بلوتوث، قابلیت پخش فایل‌های صوتی و تصویری از طریق USB و سیستم اطلاعات رادیویی (RDS) و… است.

پیکاپ کاپرا - ZX AUTO - BAHMAN CAPRA پیکاپ کاپرا - ZX AUTO - BAHMAN CAPRA پیکاپ کاپرا - ZX AUTO - BAHMAN CAPRA

نوشته کاپرا U و B گروه بهمن در 4 نسخه عرضه خواهد شد؛ از تک کابین تا اتوماتیک! اولین بار در چرخان پدیدار شد.

منبع: چرخان