لزوم ایجاد مرکز توانبخشی برای کودکان اتیسم همدان

لزوم ایجاد مرکز توانبخشی برای کودکان اتیسم همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان حسن خانجانی عصر امروز در بازدید از انجمن اتیسم اظهار کرد: فعالیت‌های این مؤسسه مردم‌نهاد ستودنی است، اما برای ارائه خدمات بهتر و جامع‌تر نیازمند کمک و همراهی دو دستگاه بهزیستی و علوم پزشکی هستند.

وی با بیان اینکه هنوز یک مرکز نگهداری و توابنخشی در همدان برای کودکان اتیسم وجود ندارد افزود: با توجه به نوع خدمات مورد نیاز و شرایط خاص این بیماران و اینکه نیازمند دریافت خدمات درمانی تخصصی هستند، بهزیستی موظف به حمایت از اینان است.

دادستان همدان تصریح کرد: اگر اتفاقی برای سرپرست خانواده بیافتد، هیچ مرکز نگهداری مستقل و بهره‌مند از ظرفیت و تجهیزات مناسب برای بیماران اُتیسم وجود ندارد و این مسیله نگرانی‌های بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: به گفته کارشناسان درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، اما اگر شرایط نگهداری تا حدود قابل قبولی فراهم شود می‌توان با گفتاردرمانی و توانبخشی بخش قابل توجهی از علایم بالینی این بیماران را بهبود بخشید.

مسوول انجمن اُتیسم همدان نیز با بیان اینکه این انجمن 6 سال است راه اندازی شده، گفت: بهزیستی و علوم پزشکی آن گونه که باید و شاید از ما حمایت نمی کنند.

داوود پناهی بیان کرد: برای بیش از ۳۰۰ بیمار اُتیسم در استان تشکیل پرونده شده، هرچند به دلیل عدم شناخت والدین و نداشتن آگاهی نسبت به علایم این بیماری برآورد می‌شود بیش از یک هزار بیمار اُتیسم در استان داشته باشیم که والدین آنها هنوز برای درمانشان اقدام خاصی انجام نداده‌اند و در این زمینه نیاز به آگاهی بخشی عمومی داریم.

وی افزود: به دلیل شرایط نامساعد مالی بسیاری از خانواده‌ها، عمده خدمات درمانی و توانبخشی ما به صورت رایگان ارایه می‌شود و حتی در برخی موارد به صورت ماهیانه مبلغی به خانواده بیماران کمک شده است.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.