هزار و صدمین روستای محروم کشور هم آبرسانی شد

هزار و صدمین روستای محروم کشور هم آبرسانی شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز تفاهم‌نامه جامع همکاری بین کمیته امام خمینی(ره) و سازمان بسیج مستضعفین در محل سازمان بسیج امضا شد.

محورهای تفاهم‌نامه که به امضای سردار غلامرضا سلیمانی رئیس بسیج و مرتضی بختیاری رئیس کمیته امام خمینی(ره) رسید، شامل توانمندسازی اقتصادی و اشتغال‌‌زایی، نهضت کمک‌های مومنانه و معیشتی و مشارکت‌های مردمی، بهداشت و درمان، مسکن مددجویی، محرومیت‌زدایی مردم‌پایه و دانش‌بنیان از جمله این موارد است.

همچنین در برنامه دوم این مراسم بهره‌برداری از آبرسانی به یک هزار و صدمین روستای محروم کشور در قالب بسیج آبرسانی انجام شد که بر اساس این طرح بیش از 4000 کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب به روستاهای کشور انجام شد. همچنین بیش از 100 هزار مترمکعب احداث مخزن ذخیره آب و حفر بیش از 120 حلقه چاه و احداث بیش از 70 ایستگاه پمپاژ آب در این برنامه انجام شد.

در این برنامه همچنین روسای سپاه‌های استان فارس، خراسان شمالی، کرمان و کهگیلویه و بویراحمد گزارشاتی از مراحل اجرایی آبرسانی به روستاها ارائه کردند.

در این گزارش‌ها تأکید شد که عملیات آبرسانی تاکنون به 1700 روستا در کشور انجام شده و هزینه آبرسانی توسط بسیج با یک سوم هزینه نسبت به پروژه‌های مشابه انجام می‌شود.

همچنین در این مراسم از 4000 کیلومتر خط انتقال بهره‌برداری شده و 3500 گروه جهادی در سراسر کشور در این طرح مشارکت کردند.

سردار سلیمانی گفت: این طرح همچنان ادامه دارد و 11 هزار روستا در کشور دارای تنش آبی هستند که امیدواریم این پروژه‌ها به موقع به اتمام برسد.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی


با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.