مت‌لایف نیوجرسی، میزبان فینال جام جهانی 2026 / عکس

طرفداری | ورزشگاه‌های دیدارهای افتتاحیه و فینال جام جهانی 2026 از سوی فیفا مشخص شدند.

جام جهانی 2026 به میزبانی سه کشور ایالات متحده آمریکا، کانادا و مکزیک و با شکل و شمایلی جدید و با حضور 48 تیم، قرار است در آمریکای شمالی برگزار شود. فیفا در روز یکشنبه (15 بهمن) دو ورزشگاه میزبان دیدارهای افتتاحیه و فینال جام جهانی 2026 را مشخص کرد که این دو مسابقه مهم در دو کشور مجزا برگزار خواهد شد. کشور مکزیک و استادیوم آزتک (آزتکا)، برگزارکننده دیدار افتتاحیه جام جهانی 2026 خواهد بود. استادیوم خاطره‌انگیز مکزیکی‌ها در گذشته و در دو جام جهانی 1970 و 1986 میزبان فینال‌های این مسابقات بوده است. جایی که دو اسطوره فقید دنیای فوتبال، پله و مارادونا طعم شیرین قهرمانی در این مسابقات و بالابردن جام زرین آن را چشیده‌اند.

دیدار فینال جام جهانی اما در کشور ایالات متحده و به میزبانی شهر نیویورک برگزار خواهد شد. استادیوم مت‌لایف نیوجرسی با ظرفیت 82 هزار نفری خود قرار است میزبان دیدار پایانی جام جهانی 2026 باشد. این استادیوم زیبا که در شهر نیویورک قرار دارد، پس از انجام 103 بازی در جام جهانی، می‌تواند برگزارکنندۀ آخرین بازی جام باشد. مت‌لایف نیوجرسی همچنین میزبان چهار مسابقه دیگر از جام جهانی هم خواهد بود اما قرار است مهم‌ترین دیدار مسابقات در آن برگزار شود.

استادیوم مدرن مت‌لایف نیوجرسی در سال 2010 و با هزینه 1.6 میلیارد دلار ساخته شده تا به عنوان گرانترین ورزشگاه حال حاضر جهان شناخته شود. گفتنی است دیدار افتتاحیه جام جهانی 2026 در تاریخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۵ در ورزشگاه آزتک و دیدار فینال این مسابقات هم در تاریخ 28 تیر 1405 انجام خواهد شد. جام جهانی 2026 در 16 شهر مختلف ایالات متحده، مکزیک و کانادا برگزار خواهد شد.

استادیوم آزتک مکزیک، میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی 2026 مکزیک و استادیوم آزتک، میزبان بازی افتتاحیه جام جهانی 2026 این سومین میزبانی مکزیکی‌ها در ادوار مختلف جام‌های جهانی است استادیوم مت‌لایف نیوجرسی، میزبان دیدار پایانی جام جهانی 2026 مت‌لایف نیوجرسی، گران‌قیمت‌ترین استادیوم دنیاست مت‌لایف نیوجرسی، یکی از مدرن‌ترین ورزشگاه‌های دنیاست شهر نیویورک آمریکا میزبان دیدار فینال جام جهانی 2026 است منبع: پارس فوتبال