اسلامی: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار و روبه پیشرفت است

اسلامی: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار و روبه پیشرفت است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد اسلامی معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی پیش از ظهر امروز (چهارشنبه، ۱۸ بهمن) در حاشیه برگزاری جلسه دولت در جمع خبرنگاران گفت: تعاملات با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برقرار است. معاون آقای گروسی در هفته‌های قبل در تهران بود و مذاکراتی با آقای کمالوندی داشت. همچنین؛ با بنده هم دیدار داشت.

وی افزود: هماهنگی‌ها رو به پیشرفت است و امیدوار هستیم همین رویه تداوم داشته باشد تا بتوانیم فضایی را که دشمنان برای صنعت هسته‌ای ایجاد می‌کنند، بشکنیم و اجازه ندهیم بیش از این در کارمان اخلال به وجود بیاورند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در پیش‌بینی بازی امروز ایران و قطر هم گفت: اگر بچه‌های تیم ملی با رعایت اصول تکنیک و تاکتیک و دستورهای سرمربی تیم عمل کنند و همانطور که با ژاپن بازی کردند با قطر، روبرو شوند حتماً در بازی امشب برنده می‌شویم.

اسلامی با اشاره به ساخت دستگاه ایرانیوم توسط متخصصان کشورمان، گفت: انحصار تولید این دستگاه در اختیار آمریکا، انگلیس و آلمان بود اما دانشمندان صنعت هسته‌ای کشورمان طی چهار سال کار پژوهشی طاقت‌فرسا توانستند دستگاه راهبردی ایرانیوم را بسازند. این دستگاه هم در خطوط تولید و فرآیند آزمون صنعت هسته‌ای و هم در پتروشیمی‌ها برای طیف‌سنجی ایزوتوپی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/

منبع: فارس

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.