افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه باقرالعلوم خاورشهر با حضور استاندار تهران

افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه باقرالعلوم خاورشهر با حضور استاندار تهران

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران؛ علیرضا فخاری در مراسم افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه باقرالعلوم خاورشهر و پروژه زمین چمن طرح شهید سلیمانی اظهار داشت: در موضوع پرورش و دانش‌ خود را مدیون کسانی می دانیم که ظرفیت‌ها را به لحاظ مکان، فضا، عنصر آموزشی و محتوا فراهم کردند.

وی ادامه داد: دلیل رونق علم، ذوب شدن عالم در ترویج علم است و عالم نوعی تکلیف انسانی، اخلاقی، عرفانی دارد که منجر به رابطه منطقی و پرمعنا بین تعلیم، تربیت و علم آموزی می شود.

استاندار تهران بیان کرد: اگر در راه توسعه جسم، روح و روان به نقطه ای رسیدیم، این تکامل مرهون تلاش برای آموختن و پرورش است و باید ظرف و مظروف آماده باشد.

فخاری با اشاره به حدیث امام علی(ع) مبنی بر اینکه "هر کی مرا علم بیاموزد مرا بنده خود ساخته" و سخن پیامبر(ص) که "طلب علم کنید ولو در چین"، گفت: حتی با نگاه دینی و ارزشی این مسیر پرتلاطم معنویت و شور و شعور دانش را در طی تاریخ طی کردیم و علم آموزی از انسان جدا نخواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: چه خوب است که اگر دارایی و توان داریم در این مسیر و با هدف خیر برای توسعه این کار ماندگار و انسان آفرین هزینه کنیم، چراکه ماندگارترین کار آموزش است.

انتهای پیام/منبع: ايلنا