تفاوت سفر به استانبول با ایرلاین داخلی و خارجی

در سال‌های اخیر، کشور ترکیه به یکی از قطب‌های گردشگری منطقه تبدیل شده‌ است، از این‌رو بسیاری از ایرانیان سفر به شهرهای مختلف این کشور را در لیست مسافرت‌های خارجی خود قرار می‌دهند. استانبول از جمله این شهرها است که به دلیل داشتن جذابیت‌های توریستی و قرارگیری در دو بخش آسیایی و اروپایی ترکیه، مورد استقبال بیش از پیش گردشگران قرار گرفته ‌است.

سفر به استانبول از طریق ایرلاین‌های مختلف داخلی و خارجی انجام می‌شود، همین موضوع باعث شده ‌است تا هنگام رزرو و خرید بلیط استانبول بعضی از مسافران با این چالش روبه‌رو شوند که؛ تفاوت سفر به استانبول با ایرلاین داخلی و خارجی در چیست؟ برای دریافت پاسخ این سئوال با ما تا انتهای این مطلب جامع و کوتاه همراه شوید.

منظور از ایرلاین داخلی و خارجی چیست؟

تمامی خطوط هواپیمایی دنیا دارای دو نوع ایرلاین؛ داخلی و خارجی هستند. منظور از ایرلاین‌‌های هواپیمایی داخلی، شرکت‌‌های هواپیمایی‌ است که در داخل یک کشور تأسیس شده و به شهرهای مختلف آن کشور و یا سایر کشورهای جهان پرواز دارند و اما برعکس ایرلاین داخلی، محل تأسیس و مقر اصلی ایرلاین‌های هواپیمای خارجی در خارج از مرزهای یک کشور است.

بر این اساس پرواز به استانبول از مقصد ایران نیز از طریق ایرلاین‌های مطرح داخلی و خارجی امکان‌پذیر است؛ بنابراین برای خرید بلیط استانبول، بسته به شرایط و بودجه خود، هم می‌توانید ایرلاین‌های ایرانی مانند؛ شرکت ایران ایر، ماهان و … را انتخاب کنید و هم این اختیار را دارید که از هواپیمایی ایرلاین‌های خارجی مانند؛ ترکیش، پگاسوس و … بلیط بخرید.

وجه تمایز خدمات و شرایط ایرلاین‌های خارجی و داخلی

قبل از هر چیز باید بگوییم؛ فارغ از اینکه مسافر یک ایرلاین داخلی هستید یا خارجی، در هر صورت می‌توانید بلیط خود را با توجه به کلاس‌های پروازی مختلف این ایرلاین‌ها که شامل؛ هواپیمای اکونومی، پریمیم اکونومی، بیزینسی و فرست کلاس است بخرید.

همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم، خرید بلیط استانبول از ایرلاین داخلی به این معنی است که مسافر تنها می‌تواند از طریق یکی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی به مقصد استانبول سفر کند، اما پرواز به این شهر از طریق ایرلاین خارجی، از داخل ایران و از طریق شرکت‌های هواپیمایی بین المللی انجام می‌شود.

بنابراین آنچه باعث تفاوت ایرلاین داخلی و خارجی در سفر به استانبول می‌شود علاوه بر مورد یادشده، قوانین و مقررات، نوع خدمات و امکانات ایرلاین‌ها است؛ در نتیجه نوع ایرلاینی که انتخاب می‌کنید تاثیر به‌سزایی در کیفیت سفرتان خواهد داشت.

از آنجاییکه استانبول یکی از مقاصد جذاب و پرطرفدار برای گردشگران ایرانی است، اغلب ایرلاین‌های داخلی سعی دارند تا با ارائه خدمات بهتر و بیشتر، جایگاه خود را در بین ایرلاین‌های خارجی بهبود دهند؛ از این‌‌رو فاکتورهایی همچون؛ نوع هواپیما، امنیت پرواز، قیمت بلیط، نحوه سرو غذا و کیفیت آن، خدمات ترانسفری، تعداد مسیرهای تحت پوشش ایرلاین، خدمات مربوط به افراد ویلچری و توانخواه، هزینه اضافه بار،دسترسی به اینترنت و … جزو اصلی‌ترین موارد تمایز ایرلاین‌های داخلی و خارجی در سفر به استانبول است که باتوجه به شرکت هواپیمایی انتخاب ‌شده توسط مسافر، تعیین می‌شود.

به‌طور مثال بیشتر شرکت‌های هواپیمایی ایرلاین داخلی میزان بار مجاز را تا ۳۰ کیلوگرم اعلام کرده‌اند که این میزان در اغلب ایرلاین‌های خارجی به ۴۰ کیلوگرم نیز می‌رسد و یا اینکه برخی ایرلاین‌های داخلی تنها به یکی از فرودگاه‌های کشور ترکیه پرواز دارند که هنگام خرید بلیط استانبول باید به این موارد دقت ویژه داشته ‌باشید.

معرفی ایرلاین‌های داخلی و خارجی برتر در سفر به استانبول

اکنون شرکت‌های داخلی و خارجی متعددی از ایران به مقصد استانبول سفر می‌کنند که در ادامه معروف‌ترین آن‌ها را معرفی خواهیم کرد. از جمله:

ایرلاین داخی ایران ایر

ایرلاین داخلی ماهان ایر

ایرلاین خارجی ترکیش

ایرلاین خارجی پگاسوس

ایرلاین داخلی ایران ایر

هواپیمایی ایران ایر یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های هواپیمایی کشور است که به بیش از سی مقصد داخلی و خارجی از جمله استانبول پرواز دارد. کلاس‌های پروازی این ایرلاین در دو نوع؛ اکونومی و بیزینسی انجام می‌شود. جالب است بدانید که ایران ایر خدمات ویژه‌ای را در اختیار خانواده‌های تحت پوشش بنیاد شهید یا سازمان بهزیستی قرار می‌دهد. قیمت مناسب و پرواز در ساعات اولیه روز طی هفت روز هفته، از دیگر مزایای انتخاب این ایرلاین داخلی در سفر به استانبول است.

ایرلاین داخلی ماهان ایر

ماهان ایر یکی از مناسب‌ترین ایرلاین‌های داخلی جهت سفر به استانبول است. این شرکت هواپیمایی تنها به فرودگاه آتاتورک ترکیه پرواز دارد. هنگام خرید بلیط استانبول از این ایرلاین، دقت کنید که استفاده از هواپیماهای پیشرفته‌تر و ارائه خدمات ویژه‌ همانند؛ ویلچر، کودک بدون همراه، ترانسفر، به همراه داشتن حیوانات خانگی، خوراک مخصوص و … موجب شده ‌است تا بلیط‌های هواپیمایی ماهان نسبت به سایر شرکت‌ها قیمت نسبتا بالاتری داشته ‌باشد.‌

ایرلاین خارجی ترکیش

این ایرلاین مشهور ترکیه، یکی از ایرلاین‌های معتبر جهان است که با ارائه خدمات عالی به‌خصوص در زمینه سرو بهترین غذاها در حین سفر، به شهرت رسیده‌ است. پرواز با هواپیماهای بوئینگ و ایرباس این شرکت هواپیمایی سفری ایمن و خاطره‌انگیز به استانبول را برایتان رقم می‌زند.

ایرلاین خارجی پگاسوس

پگاسوس در رده ارزان‌ترین ایرلاین‌های ترکیه قرار دارد که سالانه پروازهای مختلفی از فرودگاه امام خمینی به مقصد فرودگاه صبیحا گوگچن استانبول را انجام می‌دهد. زمان خرید بلیط استانبول و سفر با این ایرلاین خارجی توجه داشته‌ باشید که مقدار بار مجاز در هر سفر تنها ۲۰ کیلوگرم است.

جمع بندی

همسایگی ایران با ترکیه و روابط سیاسی خوب بین دو کشور سبب شده ‌است تا سالانه افراد زیادی به ترکیه و شهرهای مهم آن از جمله استانبول سفر کنند. پروازهای خطوط هواپیمایی استانبول توسط ایرلاین‌های متعدد داخلی و خارجی انجام می‌شود که در این مطلب به تفاوت آن‌ها اشاره کردیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟[امتیاز: 0 میانگین: 0] منبع: سیری در ایران

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.