در هر کمپین تخفیفمحور وقتی دنبال کالای موردنظرمان میگردیم و منتظر دیدن یک تخفیف هیجانانگیز هستیم، همزمان میگوییم نکند تخفیفها غیرواقعی باشند؟
اتفاقا این یکی از اتفاقات بدی است که معمولا در کمپینهای تخفیفی بزرگ مانند بلک فرایدی میافتد. در روزهای نزدیک به برگزاری این کمپینها فروشندگانی قیمتهای بالا برای کالاها در نظر میگیرند و بعد با تخفیف زیاد، کالا را به قیمت اصلی یا حتی کمی بالاتر میرسانند و میفروشند. این ماجرا را هم در فروشگاههای داخل شهر میبینیم و هم در فروشگاههای اینترنتی.
یکی از فروشگاههای اینترنتی که در روزهای بلک فرایدی از آن به همین دلیل انتقاد میشود دیجیکالا است. معمولا هم در شبکههای اجتماعی اسکرینشاتی از قیمت قبل و بعد از تخفیف کالاها میگذارند و مینویسند که در واقع کالا اصلا تخفیف نخورده است! بعد هم کار به بد و بیراه گفتن به فروشنده و فروشگاه میرسد.
مقالات مرتبط:
در جشنواره تخفیفهای آتشین دیجیکالا، پول خریدتان را بعدا…دیجیکالا پرایز، رقابتی جهانی نوآوری در طراحی بستهبندیهای…دیجیکالا پرایز؛ مسابقه طراحی بستهبندیهای دیجیکالادر بزرگترین حراج سال دیجیکالا، تا ۹۹ درصد تخفیف بگیرید
راهی برای شناسایی تخفیفی دروغین
با وجود این اتفاقات چطور مطمئن شویم تخفیفهایی که در دیجیکالا میبینیم واقعی است؟ مساله اینجاست که تشخیص این مساله چندان با کاربر نیست و تیمی که در دیجیکالا پرایسینگ یا تیم قیمتگذاری نام دارد باید آنها را بررسی کند.
این تیم برای بلک فرایدی امسال از راهکاری استفاده کرد تا اجازه ندهد کسی از این کمپین سوءاستفاده کند. با این راهکار فروشندگانی که برای بعضی از کالاها به مدت طولانی تخفیف بالا گذاشته بودند، فروشی نداشتند و دیجیکالا برای آنها یک ویترین شده بود، شناسایی شدند. کالاهایی هم که تخفیف غیراقتصادی و غیرمنطقی داشتند بررسی شدند. پس از آن با فروشندگان تماس گرفتند و مساله را مطرح کردند تا تخفیفها اصلاح شود و وضعیت کالا به حالت عادی برگردد. البته تعداد کمی از فروشندگان که راضی به انجام این تغییر نشدند اخطار گرفتند و جریمه شدند. برای همین امسال تعداد تخفیفهای دروغین بسیار کمتر شد و اسکرینشات خاصی هم دربارهاش در شبکههای اجتماعی منتشر نشد.
تخفیف بیمنطق
استفاده از این راهحل فقط برای بلک فرایدی نبوده است. هر هفته تخفیفها و کالاها بررسی میشوند و فروشندههایی که تخفیف غیرواقعی داشتهاند بعد از شناسایی اخطار میگیرند و جریمه میشوند. حتی در بخشی مانند «شگفتانگیزها» که تخفیفمحور است رقمها و درصدها رصد میشوند تا کسی نتواند با تخفیف عجیب ولی دروغین سر خریداران کلاه بگذارد.
با این راهکارها کالاهای دیجیکالا خیلی کمتر از قبل تخفیفهای عجیب و غیرواقعی میگیرند و میتوانید با خیال راحت از دیدن تخفیفها ذوقزده شوید و خرید کنید.
منبع: آی تی ایران