پاسخ یوفا به پروژه سوپرلیگ؛ افزایش مجموع درآمد باشگاه‌ها از لیگ قهرمانان اروپا به 2.5 میلیارد یورو

طرفداری | از فصل آینده 36 تیم به‌جای 32 تیم در فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا با یکدیگر رقابت خواهند کرد. تغییری که باعث سنگین‌تر شدن برنامه بازی‌های تیم‌ها و بازیکنان خواهد شد اما از سوی دیگر با افزایش بازی‌ها، درآمد باشگاه‌ها نیز افزایش خواهد یافت.

به گزارش SID و گاتزتا دلو اسپورت؛ قرار است از فصل آینده مجموع جوایزی که بین تیم‌ها در لیگ قهرمانان اروپا توزیع می‌شود از 2 میلیارد یورو به 2.5 میلیارد یورو افزایش پیدا کند. با توجه به قراردادهای حق پخش و اسپانسری جدید یوفا برای چرخه سال‌های 2024 تا 2027، امکان افزایش درآمد باشگاه‌ها فراهم شده است. البته فشارهای سوپرلیگ نیز روی این موضوع تأثیرگذار بوده و این اقدام یوفا به نوعی پاسخی به آن است. بیش‌تر بخوانید: هر آن چه باید از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا بدانید

در این سیستم توزیع جدید، عملکرد باشگاه‌ها اهمیت بیش‌تری خواهد داشت و البته به‌طور مساوی سهم همه باشگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند. همچنین گفته می‌شود ارزش مالی باشگاه‌ها نیز روی توزیع پاداش‌ها تأثیر خواهد داشت.

از فصل آینده هر باشگاه تنها با حضور در لیگ قهرمانان اروپا، حدأقل 18.6 میلیون یورو دریافت می‌کند که این رقم در حال حاضر 15.6 میلیون یورو است. از طرفی با احتساب پرداختی‌های دیگر یوفا، در واقع هر باشگاه 20.3 میلیون یورو درآمد خواهد داشت.

با این حال پاداش پیروزی در هر مسابقه از 2.8 میلیون یورو به 2.1 میلیون یورو کاهش می‌یابد اما با توجه به افزایش تعداد مسابقات، درآمد بیش‌تری نصیب باشگاه‌ها خواهد شد. مبلغ پاداش رسیدن به مرحله یک‌هشتم نهایی نیز از 9.6 میلیون یورو به 11 میلیون یورو افزایش پیدا می‌کند.

پاداش رسیدن به مرحله یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال نیز به ترتیب 12.5 میلیون یورو، 15 میلیون یورو و 20 میلیون یورو خواهد بود. تیم برنده نیز مبلغ 25 میلیون یورو دریافت می‌کند. بنابراین یک تیم در مجموع می‌تواند حدأکثر 155 میلیون یورو از لیگ قهرمانان اروپا درآمد کسب کند. در کنار این موارد، با افزایش بازی‌ها درآمد باشگاه‌ها از درآمدهای استادیوم‌شان نیز بیش‌تر می‌شود. باشگاه‌های انگلیسی و کسب بیش‌ترین منفعت از افزایش درآمدها

هرچه یک کشور پول بیش‌تری برای پخش لیگ قهرمانان اروپا بپردازد، باشگاه‌هایش نیز پول بیش‌تری دریافت خواهند کرد. ارزش بازار تلویزیونی یک کشور وابسته به تعداد مخاطبان و میزان درآمد از تبلیغات است که انگلیس در این خصوص بالاتر از دیگر کشورها است. بنابراین تیم‌های انگلیسی دارای شانس بیش‌تری برای رسیدن به حدأکثر درآمد 155 میلیون یورویی هستند. البته در نهایت این به عملکرد باشگاه‌ها در لیگ‌های داخلی و لیگ قهرمانان بستگی دارد که این درآمد طبق فرمولی مشخص بین هر باشگاه توزیع می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.