گوگل نام هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر داد

یک سال قبل شرکت گوگل از هوش مصنوعی خود با نام بارد (Bard) به‌عنوان رقیب ChatGPT رونمایی کرد. بارد از مدل LaMDA استفاده می‌کرد؛ اما گوگل در ماه دسامبر به سراغ Gemini رفت. اکنون این سرویس از نام مدلی که به آن قدرت می‌دهد؛ استفاده خواهد کرد. این موضوع به‌معنای پایان استفاده از Bard و آغاز به‌کارگیری Gemini است.

در حال حاضر Gemini از مدل Gemini Pro 1.0 قدرت می‌گیرد. هوش مصنوعی گوگل در بیش از 230 کشور جهان قابل دسترس بوده و بیش از 40 زبان مختلف را درک می‌کند. این محصول از طریق یک ربات وب قابل دسترس است؛ اما کاربران می‌توانند از اپلیکیشن جدید Gemini نیز استفاده کنند. Gemini یک ربات چت بوده و کاربران از طریق صدا یا متن می‌توانند با آن صحبت کنند.

با این‌حال Gemini یک ربات multi-modal است؛ بدان معنا که کاربران می‌توانند یک عکس را به‌عنوان ورودی به آن ارائه نموده و یا درخواست ایجاد یک تصویر را با آن در میان بگذارند. استفاده از Gemini رایگان است؛ اما این محصول از امروز به‌عنوان یک راهکار درجه 2 شناخته می‌شود.

از سوی دیگر گوگل از ربات چت Gemini Advanced با قابلیت پشتیبانی از مدل Gemini Ultra 1.0 نیز رونمایی کرد. کاربران پس از 2 ماه استفاده رایگان برای تهیه اشتراک Google One AI Premium Plan جهت دسترسی به Gemini Advanced بایستی مبلغ 20 دلار/ 22 یورو/ 19 پوند/ 1950 روپیه را پرداخت نمایند.

این اشتراک شامل 2 ترابایت فضای ذخیره‌سازی و سایر مزایای Google One Premium است. هزینه اشتراک One Premium به‌طور معمول برابر با 10 دلار است.

گوگل به‌زودی ربات Gemini را در Google Docs، Gmail و سایر سرویس‌های خود فعال می‌کند. این ربات در ابتدا Duet AI نامگذاری شده بود. Gemini Advanced از دیروز در بیش از 150 کشور جهان قابل دسترس بوده و تنها از زبان انگلیسی پشتیبانی می‌کند (تنوع زبان‌های مورد پشتیبانی به تدریج افزایش خواهد یافت).

اپلیکیشن‌ Gemini برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS قابل دسترس است. در سیستم‌عامل اندروید، Gemini به‌تدریج به جایگزینی برای گوگل اسیستنت تبدیل می‌شود. کاربران با بیان عبارت “Hey Google” یا فشردن دکمه پاور می‌توانند ان‌را فعال نمایند؛ شیوه‌ای که پیش‌تر برای فراخوانی گوگل اسیستنت نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

کاربران می‌توانند درخواست خلاصه‌سازی یک مقاله یا تولید کپشن برای یک عکس را با Gemini در میان بگذارند. ویژگی‌های قدیمی کنترل صدا، تنظیم تایمر، برقراری تماس و کنترل دستگاه‌های خانه هوشمند کماکان به فعالیت در بستر Gemini ادامه خواهند داد.

نوشته گوگل نام هوش مصنوعی Bard را به Gemini تغییر داد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.

منبع: آی‌تی‌رسان

منتشر شده

در دسته بندی

,

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.