پیگیری تأمین زمین در همدان برای اجرای طرح جوانی جمعیت

پیگیری تأمین زمین در همدان برای اجرای طرح جوانی جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز در ستاد حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با بیان اینکه مادران شهدا نمونه شایسته‌ مادران انسان‌ساز هستند اظهار کرد: دشمنان با توجه به نقش حیاتی مادران، خانواده و فرزندآوری را با القای فرهنگ منحط غربی، هدف قرار داده‌اند.

وی کاهش جمعیت را یک تهدید بزرگ دانست و با بیان اینکه باید در نقطه مقابل ایستاد گفت: یکی از موانع فرهنگی ازدواج، هزینه‌های تشریفاتی و غیرضروری است که جوانان را دچار مشکل و سختی می‌کند.

استاندار همدان افرود: فرهنگ عمومی در خصوص امر ازدواج باید اصلاح شود و با حذف تشریفات اضافه، شرایط ازدواج جوانان تسهیل گردد.

وی با بیان اینکه فرمانداران اجرای قوانین حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را مجدانه پیگیری کنند تاکید کرد: پیشگیری از طلاق یکی از مهم‌ترین اقدامات تشکل‌های مردمی شکل گرفته با عنوان صیانت از خانواده است که به تحکیم بنیان خانواده کمک می‌کند.

قاسمی‌فرزاد در ادامه سخنانش تاکید کرد: پیش‌نویس طرح جمعیت و فرزندآوری استان تهیه شده و به دستگاه‌های مرتبط جهت بررسی و اعلام نظر ارائه شد.

وی با بیان اینکه پس از نهایی شدن طرح جمعیت و فرزندآوری استان، دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای کامل آن هستند گفت: پیش‌بینی مشوق‌های مناسب در بحث ازدواج، فرزندآوری و جوانی جمعیت حائز اهمیت است.

استاندار همدان افزود: طبق قانون در صورت تولد فرزند سوم خانواده بعد از ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۰ به سرپرست خانوار یک قطعه زمین اعطا می‌شود.

وی تصریح کرد: در قانون بودجه ۱۴۰۲ نیز برای خانواده‌هایی که فرزند چهارم به بالا دارند، اعطای زمین پیش‌بینی شده است.

قاسمی‌فرزاد گفت: در شهر قهاوند زمینی با مساحت ۳۰ هکتار برای اجرای طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در نظر گرفته شده که طراحی و تمهید مقدمات فنی و تفکیک اراضی آن در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در شهرهای دیگر نیز پیگیر تأمین زمین مناسب برای واگذاری در طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت هستیم.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس