اولین باری که کیروش و تیم‌ملی لینک شدند/ احتمال حضورم در ایران زیاد است/ پیشنهادی جدی روی میز من است!

تیم ملی ایران تا نیمه نهایی قطر ۲۰۲۳ بالا آمد اما نتوانست به فینال برسد با این وجود رئیس فدراسیون فوتبال از ماندگاری سرمربی تیم ملی صحبت می‌کند. شرایطی که ۱۳ سال قبل و پس از حذف ایران در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۱ کاملا متفاوت بود.

افشین قطبی از تیم ملی جدا شده بود و فدراسیون با چراغ سبز سازمان تربیت بدنی که در آستانه تبدیل شدن به وزارت ورزش بود، برای پایان دادن به ناکامی‌های فوتبال باب مذاکره با چند سرمربی سرشناس خارجی را باز کرد. در این میان کارلوس کیروش، سرمربی اسبق آفریقای جنوبی و پرتغال که برای تماشای دیدار دوستانه ایران و روسیه به ابوظبی سفر کرده بود، پس از پایان مسابقه مذکور و البته سفر کوتاهی که به ایران داشت طی مصاحبه‌ای با یک رسانه پرتغالی که ۲۳ بهمن سال ۱۳۸۹ در خبرورزشی منعکس شد، با تمجید از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها گفت: استقبال و مهمان‌نوازی بسیار خوبی از من صورت گرفت. الان پیشنهادات مختلفی دارم اما هدایت تیم ملی ایران جدی‌ترین پیشنهادی است که به آن فکر می‌کنم. من به شدت تحت تاثیر مهارت فردی و کار گروهی بازیکنان تیم ملی ایران در جدال با روسیه قرار گرفتم و احتمال این‌که سرمربی ایران شوم زیاد است.

نکته اینجاست که در آن زمان مهدی تاج نایب رئیس فدراسیون فوتبال بود و با امیر قلعه‌نویی هم برای سرمربی‌گری تیم ملی مذاکره شد. در واقع اگر کیروش نمی‌آمد، امیر ۱۳ سال قبل برای دومین مرتبه سرمربی تیم ما می‌شد.

البته کارلوس کیروش اواخر بهمن سال ۸۹ مدعی شد که نمی‌تواند این پست را بر عهده بگیرد ولی مذاکرات با او متوقف نشد و این مربی اردیبهشت ماه سال ۹۰ به صورت رسمی هدایت تیم ملی فوتبال کشورمان را بر عهده گرفت و سرفصل جدیدی در فوتبال ایران باز شد.

منبع: پارس فوتبال

با عنایت به اینکه سایت «یلواستون» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع مطلب و کاربران است. (قانون تجارت الکترونیک)

یلواستون نقشی در تولید محتوای خبری ندارد و مطالب این سایت، بازنشر اخبار پایگاه‌های معتبر خبری است.