رسانه های انقلابی نقش مهمی برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن دارند

رسانه های انقلابی نقش مهمی برای مقابله با جنگ رسانه ای دشمن دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی با بیان اینکه موضوع جریان‌شناسی رسانه‌ای مهم است، ادامه داد: رسانه در ایجاد سبک زندگی اسلامی نیز به‌صورت غیرمستقیم نقش مهمی دارد و حضرت آقا به موضوعات خانواده، زن، جوان و دیگر موارد نگاه متفاوتی دارند و نگاه صحیح اگر درست در جامعه تبیین شود و به دست مخاطب برسد مؤثر خواهد شد.

حجت‌الاسلام امامی افزود: آذربایجان غربی جز استان‌های حساس، تاریخی و مهم است و این موضوعات در استان ما به‌درستی تبیین نشده است و در موضوع بحث هویت ملی نیز حضرت آقا تأکید دارند.

وی با بیان اینکه «نشر خوبی‌ها» و «هیئت خبرنگار» از جمله طرح‌هایی هستند که در تبلیغات اسلامی راه‌اندازی شدند، گفت: باید طرح‌های عملیاتی زودبازده انجام شوند که هم اثر مثبت دارند و هم نوجوانی که علاقه‌مند به موضوعات خبرنگاری و رسانه هستند، یاد بگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان غربی ادامه داد: دنیا به ما محتاج است؛ ولی متأسفانه آن‌طور که باید این موضوع در جامعه اطلاع‌رسانی و تبیین شود، صورت نگرفته است و موضوع کار رسانه‌ای منطقه‌ای نیز باید موردتوجه قرار گیرد؛ چون تأثیر بسزایی دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه استان آذربایجان غربی، نیز در این دیدار گفت: تقویت سواد رسانه‌ای جامعه، پیش‌نیاز توفیق در عرصه جهاد تبیین بوده و تمام سیاست‌گذاری هیئت اندیشه‌ورزی بسیج رسانه در این راستا است و رهبر معظم انقلاب در توصیف اهمیت جهاد تبیین آن را فریضه‌ای فوری و قطعی برشمردند و این مسئله نشان می‌دهد که اهتمام نسبت به این قضیه تا چه حد حائز اهمیت است.

جهانگیر اسلام پرست، افزود: جای خالی طرح جامع قرارگاه رسانه‌ای در استان به‌شدت قابل‌لمس است و بحث رسانه باید در قالب مشترک مطرح شود و با جزیره‌ای عمل‌کردن به جایی نمی‌رسیم، متأسفانه در حوزه عملیاتی کارکردن ضعیف هستیم و هر چند کار کوچک فرهنگی هم باید اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به جشنواره رسانه‌ای ابوذر استان نیز گفت: هدف اصلی ما امسال بومی‌سازی این جشنواره است و شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، دست آورده‌ای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده و فرزندآوری و سبک زندگی ایران اسلامی را از دیگر محورهای جشنواره ابوذر است.

منبع: مهر